Rama, zawieszenie.

Arocs ma wiele mocnych stron. I nigdy się nie poddaje.

Obciążalność i wytrzymałość są w nowym Arocsie na wyposażeniu standardowym. Wynikają z użytych materiałów i zastosowanej konstrukcji ramy, układu jezdnego oraz zawieszenia.

Warianty zawieszenia.

Arocs wyróżnia się również zawieszeniem. Szczególnie dobrą nośność i komfort resorowania na budowie zapewnia montowane w standardzie, solidne i trwałe zawieszenie stalowe z lekkimi resorami parabolicznymi. W zależności od wybranej masy całkowitej resory przednie i tylne wyposażone są w dwa, trzy lub cztery pióra. Do zastosowań w ekstremalnych warunkach dostępne są twardsze wersje resorów, a także wzmocnione stabilizatory i wsporniki resorów.

Arocs do jazdy drogowej jest standardowo wyposażony w zawieszenie stalowe na osi przedniej i zawieszenie pneumatyczne na osi tylnej. Nowe 4-miechowe zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z szeroką ramą zapewnia bardzo dobrą stateczność pojazdu i wysoki komfort jazdy. Inne zalety to mniejszy poziom hałasu, delikatny transport ładunku oraz łatwiejszy załadunek w przypadku ciągników siodłowych i podwozi ciężarowych. Zawieszenie pneumatyczne może zostać na życzenie przystosowane do większych obciążeń.

Dwie ramy dostosowane do różnych rodzajów eksploatacji.

W przypadku przeważającego wykorzystywania pojazdu na budowach i w terenie stosowana jest wąska (744 mm) rama z podłużnicami o grubości 8 lub 9 mm, wykonana z formowanej na zimno, wysokowytrzymałej stali drobnoziarnistej. Gwarantuje to wysoką obciążalność i podatność na skręcanie w trudnych warunkach terenowych. W przypadku Arocsów wykorzystywanych głównie na drogach stosowana jest o 90 mm szersza (834 mm) i sztywniejsza rama z podłużnicami o grubości 7 lub 8 mm, która zapewnia nadzwyczaj korzystną kombinację takich właściwości jak dynamika jazdy, nośność i podatność na skręcanie.