Wiele zabiegów, jeden konkretny efekt: większa wydajność.

Wraz z nowym Atego debiutuje wiele rozwiązań technicznych, dzięki którym także w przyszłości będzie on wyróżniał się szczególną ekonomicznością w budowlanych branżach pomocniczych. A to dzięki niskiemu zużyciu paliwa oraz stosunkowo niskim kosztom eksploatacji w całym okresie użytkowania.

Aby zapewnić jeszcze tańszą i tym samym bardziej dochodową eksploatację w budowlanych branżach pomocniczych, nowego Atego konsekwentnie przystosowano do tego, aby wykonywał swoje zadania w sposób szczególnie ekonomiczny.

Gwarantują to m.in. nowe silniki, już dziś standardowo spełniające normę emisji spalin Euro VI, która zacznie obowiązywać w 2014 roku. Te oszczędne 4- i 6-cylindrowe jednostki rzędowe wyróżniają się nie tylko szczególnie niskim zużyciem paliwa, ale również wysoką niezawodnością. Do niskiego zużycia paliwa przyczyniają się ponadto również oszczędne w zużyciu paliwa podzespoły pomocnicze, opcjonalny automatyczny system przełączania biegów Mercedes PowerShift 3 oraz zoptymalizowane konfiguracje układu napędowego. Do tego dochodzi standardowy, wbudowany w zintegrowaną tablicę wskaźników system FleetBoard® EcoSupport, który wspomaga ekonomiczny styl jazdy kierowcy. Niskie łączne koszty eksploatacji pojazdu to także zasługa wydłużonych okresów międzyprzeglądowych, zwiększonej trwałości wielu elementów konstrukcyjnych, a także ułatwiającej naprawy i przeglądy konstrukcji nowego Atego.

Kolejną cechą nowego Atego, która od samego początku pozwala oszczędzać, jest jego zwiększona przyjazność w zabudowie. Warto też wspomnieć o standardowym elektronicznym układzie hamulcowym z systemami ABS i ASR oraz blokadą przeciwdziałającą staczaniu się pojazdu, który zapewnia wysoką wydajność również w czasie hamowania.*

Swój wkład w obniżenie kosztów i zwiększenie ekonomiczności eksploatacji pojazdu w budowlanych branżach pomocniczych mają także opcjonalne usługi i świadczenia serwisowe Mercedes-Benz, takie jak FleetBoard® i CharterWay. A wszystko po to, aby nowy Atego w każdej sytuacji oferował wyższą wydajność. Dzisiaj i w przyszłości.

* Niedostępny w połączeniu z napędem na wszystkie koła.