Ergonomia. Proekologiczność. Wydajność.

Innowacje nowego Econica w skrócie.

Ekonomiczność.

  • zużycie paliwa mniejsze nawet o 4%, zużycie AdBlue nawet o 40%
  • wysoka wydajność w transporcie zbiorczym i dystrybucyjnym
  • wydajna 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Allison z nowym oprogramowaniem ECO
  • mocny hamulec silnikowy Premium zmniejszający mechaniczne zużywanie hamulców
  • duża ładowność
  • nowa, solidna generacja silników o długiej żywotności, wypróbowana w praktycznej eksploatacji
  • wysoka niezawodność
  • dłuższe odstępy międzyprzeglądowe
  • mniejsze koszty napraw i serwisowania

Ergonomia.

  • aktywna ochrona pracowników – ergonomiczna i prozdrowotna konstrukcja Low Entry
  • zawieszenie pneumatyczne na wszystkich osiach
  • amortyzowany fotel kierowcy, oddzielne fotele dla trzech pasażerów
  • podłoga kabiny umożliwia przechodzenie do fotela kierowcy

Proekologiczność.

  • konstrukcja napędu sprzyjająca oszczędnemu korzystaniu z zasobów naturalnych i ochronie środowiska
  • drastyczna redukcja emisji szkodliwych substancji, w tym cząstek stałych, nawet o 90% w stosunku do stosowanych dotąd silników Euro V
  • nowa, niskoemisyjna generacja silników BlueEFFICIENCY Power
  • spełnienie normy Euro VI – zabezpieczenie na przyszłość
  • dostępny już wkrótce: napęd gazowy

Bezpieczeństwo.

  • obszerne szyby panoramiczne, dające maksymalny kąt widzenia
  • system lusterek poszerzający pole widzenia o przestrzeń roboczą i punkt martwy
  • systemy wspomagania ESP, EPB z ABS oraz ASR w standardzie 
  • pneumatyczne, całkowicie przeszklone drzwi harmonijkowe po stronie przeciwnej do ruchu drogowego

Dostosowanie do rodzaju eksploatacji.

  • jeszcze atrakcyjniejszy wygląd zewnętrzny, nowy design przodu 
  • ogólnie robi pozytywne wrażenie na mieszkańcach
  • niska rama dogodna dla montażu zabudów, różne warianty podwozia
  • udoskonalone rozmieszczenie podzespołów za kabiną – więcej miejsca na zabudowę
  • solidne i trwałe podwozie dogodne dla montażu zabudów
  • centralne urządzenie do pomiaru obciążenia osi

Zwrotność.

  • znaczna łatwość manewrowania dzięki krótkiemu rozstawowi osi
  • opcjonalnie: kierowana elektropneumatycznie oś pchana lub wleczona, dla większej zwrotności (oś pchana będzie dostępna wkrótce)

Osiągi.

  • nowoczesne, elastyczne 7,7-litrowe silniki wysokoprężne o zwiększonej mocy podstawowej 220 kW (299 KM)
  • w najwyższym przedziale mocy silniki 260 kW (354 KM)
  • przyjemne warunki pracy