Unimog.

Dziecko wielu rodziców.

Pierwsze rysunki powstały już w roku 1945.

Pierwsze rysunki pojazdu rolniczego Alberta Friedricha, kierującego wcześniej działem konstrukcji silników lotniczych w Daimler-Benz, pochodzą z jesieni 1945. Friedrich zebrał wokół siebie prężny zespół konstruktorski, a jako partnera w pracach konstrukcyjnych pozyskał firmę „Erhard und Söhne” ze Schwäbisch-Gmünd.

Produkcję seryjną rozpoczęto w roku 1948 w fabryce maszyn braci Boehringer w Göppingen. Później, gdy zwiększenie produkcji wymagało już sporych inwestycji, dalszą realizację projektu przejął jesienią 1950 Daimler-Benz i w 1951 ruszyła produkcja w zakładzie w Gaggenau. W roku 1953 na Unimogach pojawiła się gwiazda Mercedesa. Tego samego roku wprowadzono też kabinę zamkniętą, jako alternatywę wobec dotychczasowej kabiny ze składanym pokryciem.

Dwa lata później swoją karierę zaczyna Unimog S, który wkrótce zdobył sobie dużą przychylność kręgów wojskowych, później zaś także odbiorców cywilnych. Pojazd ten, produkowany do roku 1980, był bestsellerem w dziejach Unimoga.