Nowy wymiar elastyczności.

Każdy przewóz ciężkiego ładunku jest inny. Dlatego nowy Actros do 250 ton to nie tylko samochód ciężarowy o ponadprzeciętnej mocy i wydajności, ale również pojazd, który w transporcie ciężkim przekonuje elastycznym dopasowaniem do rodzaju eksploatacji.

Czy to przy transporcie żurawi samochodowych i gąsienicowych, czy też innych ciężkich ładunków, takich jak klatki łyżek do ładowarek, pontony czy specjalistyczne wagony – nowy Actros do 250 ton to szczególnie wytrzymała, odporna i elastyczna w zastosowaniu ciężarówka, która sprosta każdemu wyzwaniu w transporcie ciężkim.

Oprócz bardzo mocnego układu napędowego wyposażyliśmy go bowiem w cały szereg szczególnych cech i właściwości. Należy do nich na przykład z gruntu solidna i niezwykle obciążalna konstrukcja pojazdu – począwszy od nadzwyczaj stabilnej, wzmocnionej ramy poprzez zoptymalizowane pod kątem transportu ciężkiego komponenty zawieszenia i układu jezdnego aż po przystosowane do przenoszenia dużych obciążeń osie.

Dostosowane do specyfiki zastosowania sprzęgi do transportu ciężkiego z przodu i z tyłu oraz różne przystosowane do potrzeb sprzęgi siodłowe (np. sprzęg siodłowy z mechanizmem przesuwnym) gwarantują ponadto wysoką elastyczność w codziennej eksploatacji. Udoskonalone rozmieszczenie zbiornika AdBlue®, wspornika akumulatorów mocowanych jeden na drugim oraz układu wydechowego Euro VI między osiami, ale też na przykład dostępne na życzenie aluminiowe błotniki na osie tylne, po których można chodzić, oraz łatwo dostępny pomost serwisowy za kabiną kierowcy podkreślają wysoką specjalizację nowego Actrosa do 250 ton. Ażeby umożliwić efektywną zamianę ponadprzeciętnej mocy nowego Actrosa do 250 ton z przyczepą dyszlową na maksymalną trakcję, na życzenie dostępna jest skrzynia balastowa.

Jak widać, użytkownik nowego Actrosa do 250 ton jest doskonale przygotowany na różnorodne wymagania w transporcie ciężkim.