Nowy wymiar osiągów pojazdu.

Nowy Actros do 250 ton udostępnia na drodze dokładnie taką moc, jakiej potrzebują Państwo do realizacji swoich zadań przewozowych. Każdego dnia i w każdym zastosowaniu w transporcie ciężkim.

Począwszy od silników i układu chłodzenia poprzez turbosprzęgło z retarderem i 16-stopniową skrzynię biegów, a skończywszy na montowanym standardowo automatycznym systemie przełączania biegów Mercedes PowerShift 3 – wszystkie podzespoły nowego Actrosa do 250 ton zostały zaprojektowane pod kątem najwyższych osiągów pojazdu i wyróżniają się szczególnie wytrzymałą i trwałą konstrukcją oraz wysoką niezawodnością działania.

Decydującą rolę pełnią tu nowe, udostępniające dużą moc przy ruszaniu silniki Euro VI. Te 6-cylindrowe jednostki rzędowe osiągają moc do 460 kW oraz maksymalny moment obrotowy na imponującym poziomie 3000 Nm i są wyposażone w dodatkowy układ chłodzenia. Stanowią ekonomiczną bazę do podejmowania wszelkich wyzwań w transporcie ciężkim. Aby jednak w każdej sytuacji optymalnie wykorzystać ogromną moc silnika nowego Actrosa do 250 ton, standardowo stosowany jest automatyczny system przełączania biegów Mercedes PowerShift 3. W połączeniu z opracowanym specjalnie na potrzeby transportu ciężkiego programem jazdy „heavy” oraz gęsto zestopniowaną, 16-stopniową przekładnią kłową przekonuje on precyzyjnym wyborem biegów, dostosowanym do danej sytuacji na drodze.

Kolejnym decydującym walorem Actrosa do 250 ton w transporcie ciężkim jest pracujące bez zużycia turbosprzęgło z retarderem. Pozwala ono uzyskać maksymalną obciążalność podczas ruszania i manewrowania przy szczególnie dużych masach całkowitych zestawu drogowego i wysokich momentach obrotowych. Jednocześnie sprzęgło to służy jako retarder, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo. Krótko mówiąc: precyzyjnie dobrana kombinacja silnika, skrzyni biegów, automatycznego systemu przełączania biegów i turbosprzęgła z retarderem gwarantuje niezawodne wykorzystywanie mocy nowego Actrosa do 250 ton w praktycznie każdej sytuacji.