W ramach akcji serwisowej zostanie wgrana aktualizacja oprogramowania układu sterowania silnikiem Twojego pojazdu. Instalacja aktualizacji zajmuje maksymalnie godzinę.


    Niezbędne działania naprawcze na rzecz klienta są naturalnie wykonywane bezpłatnie.


    Klient nie musi na razie podejmować żadnych działań.


    Wyślemy pisemną informację w przypadku objęcia Twojego pojazdu obowiązkową akcją serwisową wzywającą do wycofania wady oraz dostępności właściwych aktualizacji oprogramowania.


    W naszym piśmie poprosimy Cię o ustalenie terminu wizyty w autoryzowanym serwisie. W związku z tym, że nadal trwają prace nad aktualizacjami oprogramowania, należy uzgodnić termin wizyty dopiero po otrzymaniu naszego pisma.


    Ponadto oferujemy narzędzie online, dzięki któremu nasi klienci mogą łatwo sprawdzić, czy ich pojazd objęty jest obowiązkową akcją wzywającą do wycofania wady.


    Niezwłocznie podopuszczeniu przez KBA Daimler jak najszybszej zaktualizuje kwestionowane oprogramowanie poprzez software updates.

    W przypadku dostępności aktualizacji oprogramowania, niezwłocznie poinformujemy o tym naszych klientów .


    Może to potrwać kilka miesięcy.


    Według opinii prawnej KBA muszą być zmienione określone specyficzne kalibracje funkcji układu sterowania silnika pojazdów.


    Daimler składa odwołanie od decyzji KBA i będzie domagać się sądowego wyjaśnienia otwartych kwestii prawnych.


    W przypadku pojazdów osobowych chodzi wyłącznie o wersje pojazdów z normą emisji 6b, których produkcja wygasła najpóźniej pod koniec maja 2018 roku – a w znacznej mierze na długo przed tym terminem.

    Także w przypadku vanów chodzi wyłącznie o wersje pojazdów z normą emisji Euro 6b, których produkcja w znacznej mierze już wygasła.

    Obowiązkowa akcja wzywająca do wycofania wady obejmuje jedynie pojazdy wyprodukowane w ściśle określonym okresie produkcji. Dlatego też z samego oznaczenia wersji modelu czy silnika nie da się w sposób jednoznaczny wywnioskować, czy pojazd musi być objęty akcją serwisową w celu usunięcia wad. Gdy tylko aktualizacje oprogramowania będą dostępne, niezwłocznie poinformujemy o tym zainteresowanych klientów.

    Ponadto oferujemy narzędzie online, dzięki któremu nasi klienci mogą łatwo sprawdzić, czy ich pojazd objęty jest obowiązkową akcją wzywającą do wycofania wady.


    Od marca 2017 roku spółka Daimler AG oferuje w przypadku pojazdów klasy kompaktowej (A, B, CLA, GLA) poprawę zawartości emisji NOx dla wersji silnika (podstawowa jednostka napędowa Diesla 160d / 160 CDI / 180d / 180 CDI). Poza tym firma oferuje aktualizację oprogramowania dla Klasy V.

    Ponadto 02.08.2017 podczas Narodowego Forum Diesla w Berlinie uchwalono kompleksowy pakiet środków w celu poprawy jakości powietrza w centrach miast. A dwa tygodnie wcześniej Daimler zapowiedział rozszerzenie istniejących już dobrowolnych akcji serwisowych (dla klasy aut kompaktowych oraz Klasy V) na ponad 3 mln pojazdów.

    W maju 2018 roku Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) doręczył spółce Daimler AG zarządzenie dotyczące modelu Vito OM622 1,6l Diesel Euro 6, w którym wzywa firmę do zaprzestania pierwszego wprowadzania do użytkowania i przeprowadzenia obowiązkowej akcji serwisowej wzywającej do wycofania wady.

    W wyniku konstruktywnej dyskusji w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) w czerwcu 2018 roku Daimler zobowiązał się do przeprowadzenia na mocy nakazu władz rozszerzonej akcji serwisowej wzywającej do wycofania wady obejmującej około 700 tys. pojazdów w całej Europie.

    Większość pojazdów została już uwzględniona w programie zapowiedzianej, dobrowolnej akcji serwisowej.

    Zapowiedziane, dobrowolne akcje serwisowe dla pojazdów, które nie zostały objęte obowiązkową akcją serwisową wzywającą do wycofania wady, odbywają się dalej zgodnie z planem.

    Pojazdy, które zostały objęte obowiązkową akcją wzywającą do wycofania wady, naturalnie nie podlegają już dobrowolnej akcji serwisowej.


    Nasi klienci są informowani, czy ich pojazd podlega obowiązkowej akcji wzywającej do wycofania wady, czy też dobrowolnej akcji serwisowej.

    Pojazdy, które zostały objęte obowiązkową akcją wzywającą do wycofania wady, naturalnie nie podlegają już dobrowolnej akcji serwisowej.

    Ponadto oferujemy narzędzie online, dzięki któremu nasi klienci mogą łatwo sprawdzić, czy ich pojazd objęty jest obowiązkową akcją wzywającą do wycofania wady.


    Oferujemy naszym klientom szeroką paletę różnych pojazdów w ramach danego typoszeregu. Różnią się one na przykład pod względem wersji silnikowej, rodzajem skrzyni biegów czy technologii napędu na wszystkie koła.


    Dla wszystkich tych wersji opracowujemy odpowiednie aktualizacje oprogramowania. Na potrzeby zapowiedzianej na ten rok akcji serwisowej dla ponad 3 mln pojazdów opracowujemy na przykład łącznie kilkaset wariantów.


    W związku z tym, że wszelkie zmiany mogą mieć wpływ na wiele innych czynników, podchodzimy do sprawy z należytą starannością. Naturalnie także testowanie oraz dopuszczenie aktualizacji oprogramowania wymaga czasu.


    Nasi klienci otrzymają od nas pisemną informację, gdy tylko dostępne będą odpowiednie aktualizacje oprogramowania gotowe do instalacji w naszych autoryzowanych serwisach.


    Ponadto w tym miejscu będziemy udostępniać dalsze szczegóły na temat realizacji obowiązkowej akcji serwisowej wzywającej do wycofania wady, gdy tylko zostaną one ustalone.