Rodzaje napędu.

Dowiedz się więcej o alternatywnych rodzajach napędu.

EQC 400 4MATIC: średnie zużycie energii elektrycznej: 22,3 kWh/100 km: średnia emisja CO2: 0 g/km.[1]

Napęd całkowicie elektryczny


Bezkompromisowo elektryczny EQC.

Mobilność wyłącznie elektryczna oznacza lokalnie brak emisji zanieczyszczeń, prawie bezgłośne poruszanie się i wybitne reakcje samochodu podczas jazdy. W sumie: całkowicie nowe odczucia z jazdy.

Napęd całkowicie elektryczny


Bezkompromisowo elektryczny EQC.

Mobilność wyłącznie elektryczna oznacza lokalnie brak emisji zanieczyszczeń, prawie bezgłośne poruszanie się i wybitne reakcje samochodu podczas jazdy. W sumie: całkowicie nowe odczucia z jazdy.

Film przedstawia sposób działania całkowicie elektrycznego zespołu napędowego modelu Mercedes-Benz EQC
Zobacz ponownie

Napęd całkowicie elektryczny


Odkryj komponenty całkowicie elektrycznego napędu.

Napęd całkowicie elektryczny


Odkryj komponenty całkowicie elektrycznego napędu.

System ładowania

Dzięki inteligentnemu systemowi ładowania akumulator może być ładowany na wszystkie typowe sposoby ładowania. Należą do nich domowe gniazdka, stacje typu Wallbox, stacje ładowania z prądem zmiennym (AC) i stacje szybkiego ładowania (DC).

Ładowarka pokładowa jest zamontowana na stałe w pojeździe i steruje ładowaniem poprzez publiczną instalację elektryczną. Przy tym przekształca prąd zmienny (AC) w napięcie prądu stałego (DC).

Akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia

Akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia jest centralnym zasobnikiem energii dla napędu elektrycznego. Zarówno zasięg jak również moc zależą bezpośrednio od wydajności akumulatora.

Akumulator jest ładowany zewnętrznie poprzez instalację elektryczną. Poza tym energia jest odzyskiwania poprzez rekuperację podczas hamowania oraz w trybie hamowania silnika. W celu zapewnienia dynamicznego, korzystnego, niskiego punktu ciężkości całego pojazdu akumulator jest montowany w płycie podłogowej.

Silnik elektryczny

Każdorazowo jeden silnik elektryczny na osi przedniej i tylnej przekształca energię elektryczną z akumulatora wysokiego napięcia na energię mechaniczną i oferuje moc już od pierwszego obrotu.

W celu zmniejszenia zużycia prądu oraz polepszenia dynamiki efektywny rozdział napędu jest regulowany bezstopniowo pomiędzy osią przednią i osią tylną.

Rekuperacyjny układ hamulcowy

Zysk na zasięgu: duży potencjał obniżenia zużycia polega na zwiększeniu odzyskiwania energii w fazach hamowania silnikiem i pozostałych fazach hamowania (rekuperacja).

Odbywa się to dzięki inteligentnemu rozdziałowi momentów hamowania o zoptymalizowanej skuteczności. Po wciśnięciu pedału hamulca prędkość jest początkowo wytracana przez silnik elektryczny, działający wtedy jako alternator. Na moc rekuperacji można wpływać za pomocą manetek przy kierownicy.

EQC 400 4MATIC: średnie zużycie energii elektrycznej: 22,3 kWh/100 km: średnia emisja CO2: 0 g/km.[1]

Napęd Plug-In Hybrid


EQ Power: perfekcyjne połączenie silnika elektrycznego i spalinowego.

Dowiedz się więcej o poszczególnych komponentach napędu Plug-In Hybrid i doświadcz go bezpośrednio w naszych modelach EQ Power.

Napęd Plug-In Hybrid


EQ Power: perfekcyjne połączenie silnika elektrycznego i spalinowego.

Dowiedz się więcej o poszczególnych komponentach napędu Plug-In Hybrid i doświadcz go bezpośrednio w naszych modelach EQ Power.

Mercedes-Benz EQ: napęd Plug-In Hybrid.

Gniazdo ładowania

Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy oprócz rekuperacji może być ładowany również z zewnętrznego źródła przez gniazdo w tylnym zderzaku po prawej stronie.

Dzięki inteligentnemu, pokładowemu systemowi ładowania można ładować akumulator w stacji Wallbox, poprzez tradycyjne gniazdko domowe lub w publicznej stacji ładowania.

Akumulator litowo-jonowy

Zamontowany w tylnej części samochodu wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy umożliwia jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym, na przykład w mieście.

Akumulator może być ładowany zewnętrznie na przykład w stacji Wallbox oraz podczas jazdy dzięki rekuperacji oraz poprzez silnik spalinowy.

Przekładnia hybrydowa wraz z silnikiem elektrycznym

W hybrydowej części seryjnej 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC znajduje się silnik elektryczny oraz dodatkowe sprzęgło odcinające silnik spalinowy od elektrycznego.

Silnik spalinowy

Zależnie od modelu występują kombinacje cztero- lub sześciocylindrowych silników benzynowych lub wysokoprężnych z modułami hybrydowymi i akumulatorami o różnych stopniach mocy.

Moc silnika spalinowego jest w razie potrzeby wspierana przez silnik elektryczny, co zapewnia dodatkową moc podczas przyspieszania. Rezultatem są osiągi, które łączą przyjemność z jazdy i komfort z obniżonym zużyciem paliwa i niskimi emisjami.

Rekuperacyjny układ hamulcowy

Zysk na zasięgu: duży potencjał obniżenia zużycia polega na zwiększeniu odzyskiwania energii w fazach hamowania silnikiem i pozostałych fazach hamowania (rekuperacja).

 

Odbywa się to dzięki inteligentnemu rozdziałowi momentów hamowania o zoptymalizowanej skuteczności. Po wciśnięciu pedału hamulca prędkość jest początkowo wytracana przez silnik elektryczny, działający wtedy jako alternator.

Mercedes-Benz E 300 de Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,6-1,3 l/100 km, średnia emisja CO2: 43-35 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 253-220 Wh/100 km.[1]

Napęd elektryczny z ogniwami paliwowymi


Jak robimy z wodoru paliwo przyszłości.

Połączenie technologii ogniw paliwowych i akumulatora umożliwia jazdę już po kilku minutach tankowania. Dowiedz się więcej o komponentach napędu w modelu GLC F-CELL.

Napęd elektryczny z ogniwami paliwowymi


Jak robimy z wodoru paliwo przyszłości.

Połączenie technologii ogniw paliwowych i akumulatora umożliwia jazdę już po kilku minutach tankowania. Dowiedz się więcej o komponentach napędu w modelu GLC F-CELL.

Gniazdo ładowania

Akumulator litowo-jonowy może być ładowany jako dodatkowe źródło energii poprzez gniazdo w tylnym zderzaku.

Akumulator litowo-jonowy

Akumulator litowo-jonowy dysponuje pojemnością brutto 13,5 kWh i służy oprócz ogniw paliwowych dodatkowo jako źródło energii dla silnika elektrycznego.

Inteligentne połączenie systemu ogniw paliwowych i akumulatorów zapewnia optymalizację efektywności i komfortu.

Tankowanie wodoru

Dzięki technologii zbiornika 700 bar model GLC F-CELL tankuje całą ilość wodoru w ciągu trzech minut na stacji tankowania wodoru.

Po jednym tankowaniu model GLC F-CELL wytwarza wystarczająco dużo energii dla zasięgu do maksymalnie 430 km[2]. Dodatkowo kierowca F-CELL czerpie korzyści z zasięgu do 51 km[2] z akumulatora litowo-jonowego.

Zbiornik wodoru

Dwa zbiorniki osłonięte włóknami węglowymi, które są montowane w podłodze pojazdu, mieszczą około 4,4 kg wodoru.

Dzięki stanowiącej międzynarodowy standard technologii zbiorników 700 bar zapas wodoru można uzupełnić w ciągu jedynie trzech minut. W ten sposób proces tankowania czasowo nie różni się od tankowania samochodu z silnikiem spalinowym.

System napędowy z ogniwami paliwowymi

Energia z ogniw paliwowych: prosta zasada z maksymalną skutecznością.

Model GLC F-CELL Mercedes-Benz łączy po raz pierwszy technikę ogniw paliwowych z Plug-In Hybrid.

GLC F-CELL: średnie zużycie wodoru: 0,34 kg/100 km; średnia emisja CO2: 0 g/km; średnie zużycie energii elektrycznej: 13,7 kWh/100 km.[1]

EQC 400 4MATIC: średnie zużycie energii elektrycznej: 22,3 kWh/100 km: średnia emisja CO2: 0 g/km.<p>Podane wartości ustalono zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową. Są to „wartości CO₂ WLTP” w rozumieniu Art. 2 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Wartości zużycia paliwa obliczono na bazie tych danych. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.&nbsp;Zużycie prądu zostało określone na podstawie rozporządzenia 692/2008/WE.</p>

Mercedes-Benz E 300 de Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,6-1,3 l/100 km, średnia emisja CO2: 43-35 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 253-220 Wh/100 km.<p>Podane wartości ustalono zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową. Są to „wartości CO₂ WLTP” w rozumieniu Art. 2 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Wartości zużycia paliwa obliczono na bazie tych danych. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.&nbsp;Zużycie prądu zostało określone na podstawie rozporządzenia 692/2008/WE.</p>

GLC F-CELL: średnie zużycie wodoru: 0,34 kg/100 km; średnia emisja CO2: 0 g/km; średnie zużycie energii elektrycznej: 13,7 kWh/100 km.<p>Podane wartości ustalono zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową. Są to „wartości CO₂ WLTP” w rozumieniu Art. 2 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Wartości zużycia paliwa obliczono na bazie tych danych. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.&nbsp;Zużycie prądu zostało określone na podstawie rozporządzenia 692/2008/WE.</p>