Wydajność w centrum uwagi.

Wydajność w centrum uwagi.

Zużycie paliwa i emisja spalin


Zużycie paliwa i emisja spalin. Co to jest?

Zużycie paliwa i emisja spalin


Zużycie paliwa i emisja spalin. Co to jest?

Zużycie paliwa i emisja spalin w Limuzynie Klasy E zmieniają się w zależności od wyposażenia i wersji silnikowej. Te różnice uwzględnia procedura WLTP.

W zależności od budowy silnika spalinowego, rozmiarów i masy pojazdu oraz techniki jazdy zmienia się potrzebna ilość paliwa. Im większe jest zużycie paliwa, tym większa jest emisja dwutlenku węgla. Emisja CO2 zależy bezpośrednio od ilości spalonego paliwa: im większe jest zużycie, tym większa jest emisja dwutlenku węgla. Wiele funkcji komfortowych i zabezpieczających wpływa bezpośrednio na zużycie paliwa.

Ilość zużycia i czystość spalania.

Gładka niemal jak lustro powierzchnia innowacyjnej gładzi cylindrowej NANOSLIDE zmniejsza tarcie i tym samym redukuje zużycie paliwa i emisję spalin.

Ilość zużycia i czystość spalania.

Oprócz emisji CO2 istotne są inne składniki spalin. Dotyczy to w szczególności emisji NOx (tlenki azotu) oraz cząstek sadzy, które są uwzględniane podczas obserwacji nowoczesnych silników wysokoprężnych i benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednocześnie rozróżnia się ilość zużycia (emisja CO2) i czystość spalania (NOx, cząstki stałe).

Konstruowanie pojazdów


Ciągła optymalizacja.

Producent pojazdów marki Mercedes-Benz od dawna dąży do optymalizacji procesu spalania oraz innych procesów zachodzących wewnątrz silnika w celu zmniejszenia zużycia paliwa i tym samym emisji CO2 oraz poprawy czystości spalania. Dzięki temu zużycie w modelach Mercedes-Benz od 1995 roku zmniejszyło się prawie o połowę.

Konstruowanie pojazdów


Ciągła optymalizacja.

Producent pojazdów marki Mercedes-Benz od dawna dąży do optymalizacji procesu spalania oraz innych procesów zachodzących wewnątrz silnika w celu zmniejszenia zużycia paliwa i tym samym emisji CO2 oraz poprawy czystości spalania. Dzięki temu zużycie w modelach Mercedes-Benz od 1995 roku zmniejszyło się prawie o połowę.

Nasz cel: niska emisja przy jednocześnie wysokiej wydajności.

Konstruowanie pojazdów: od strony technicznej producent pojazdów marki Mercedes-Benz pracuje ciągle nad konstruowaniem wydajniejszych i bardziej ekonomicznych pojazdów.

Nasz cel: niska emisja przy jednocześnie wysokiej wydajności.

Od strony technicznej producent pojazdów marki Mercedes-Benz pracuje ciągle nad konstruowaniem wydajniejszych i bardziej ekonomicznych pojazdów. W dziale konstrukcyjnym kręci się wieloma śrubkami, aby stworzyć możliwie jak najoszczędniejszy samochód przy jednoczesnym spełnianiu wymagań producenta pojazdów marki Mercedes-Benz w zakresie bezpieczeństwa, stylistyki, jakości i osiągów.

Filtr cząstek stałych do silników benzynowych.

Producent pojazdów marki Mercedes-Benz stawia w celu dalszej poprawy nieszkodliwości dla środowiska na szerokie zastosowanie filtrów cząstek stałych również w samochodach benzynowych.

Filtr cząstek stałych do silników benzynowych.

To, co w przypadku silników wysokoprężnych jest już standardem, teraz jest dostępne również w przypadku silników benzynowych: filtr cząstek stałych. W celu dalszej poprawy nieszkodliwości dla środowiska producent pojazdów marki Mercedes-Benz jako pierwszy producent stawia na szerokie zastosowanie filtrów cząstek stałych, również w przypadku samochodów benzynowych.

Wyposażenie ECO


Oszczędzaj paliwo dzięki wyposażeniu ECO.

W przyszłości klienci będą mogli mieć poprzez wybór wyposażenia specjalnego większy wpływ niż dotychczas na wartość CO2 swojego modelu samochodu. W związku z tym producent pojazdów marki Mercedes-Benz nie tylko zapewni wybór silników o wysokiej wydajności, lecz również przygotuje w ramach tej linii wyposażenia specjalne funkcje w celu optymalizacji aerodynamiki.

Wyposażenie ECO


Oszczędzaj paliwo dzięki wyposażeniu ECO.

W przyszłości klienci będą mogli mieć poprzez wybór wyposażenia specjalnego większy wpływ niż dotychczas na wartość CO2 swojego modelu samochodu. W związku z tym producent pojazdów marki Mercedes-Benz nie tylko zapewni wybór silników o wysokiej wydajności, lecz również przygotuje w ramach tej linii wyposażenia specjalne funkcje w celu optymalizacji aerodynamiki.

    • AIRPANEL

      AIRPANEL

      W przypadku Klasy E i Klasy C z linią Exclusive dostępne jest wyposażenie specjalne AIRPANEL. W przypadku małych wymagań w stosunku do mocy chłodzenia AIRPANEL pozostaje zamknięty. Z zamkniętymi płytkami żaluzja chłodnicy przyczynia się do poprawy aerodynamiki pojazdu, ponieważ powietrze nie może już przepływać przez komorę silnika. Dzięki temu zmniejsza się opór powietrza oraz zużycie paliwa i tym samym emisja CO2. Dopiero wtedy, gdy potrzebna jest większa moc chłodzenia, płytki zostają otwarte. System jest widoczny z zewnątrz i zapewnia ciekawy efekt wizualny.

    • Koła AERO

      Koła AERO

      Specjalnie skonstruowane koła AERO o zminimalizowanych oporach toczenia i z etykietą UE „B“ zmniejszają zużycie paliwa. W połączeniu z obręczami AERO, które dzięki wyrazistej stylistyce i przeważnie zamkniętym powierzchniom wykazują znacznie lepszą aerodynamikę, efekt jest dodatkowo wzmacniany.

    Ekonomiczna jazda


    Wykorzystaj lepiej ogromny potencjał ekonomiczności. Oszczędzaj zasoby.

    Ekonomiczna jazda


    Wykorzystaj lepiej ogromny potencjał ekonomiczności. Oszczędzaj zasoby.

    Ograniczanie indywidualnego zużycia Klasy A: ekonomiczna jazda oszczędza paliwo i minimalizuje emisję CO2.

    Ekonomiczna jazda: czynniki wpływu.

    Oszczędniejsza jazda: wskaźnik ECO na wyświetlaczu wielofunkcyjnym w samochodzie CLA motywuje kierowcę do wydajniejszej jazdy.

    Wydajniejsza jazda: wskaźnik ECO.