Wydajność w centrum uwagi.

Zużycie paliwa i emisja spalin


Zużycie paliwa i emisja spalin. Co to jest?

Zużycie paliwa i emisja spalin


Zużycie paliwa i emisja spalin. Co to jest?

Zużycie paliwa i emisja spalin w Limuzynie Klasy E zmieniają się w zależności od wyposażenia i wersji silnikowej. Te różnice uwzględnia procedura WLTP.

W zależności od budowy silnika spalinowego, rozmiarów i masy pojazdu oraz techniki jazdy zmienia się potrzebna ilość paliwa. Im większe jest zużycie paliwa, tym większa jest emisja dwutlenku węgla. Emisja CO2 zależy bezpośrednio od ilości spalonego paliwa: im większe jest zużycie, tym większa jest emisja dwutlenku węgla. Wiele funkcji komfortowych i zabezpieczających wpływa bezpośrednio na zużycie paliwa.

Ilość zużycia i czystość spalania.

Gładka niemal jak lustro powierzchnia innowacyjnej gładzi cylindrowej NANOSLIDE zmniejsza tarcie i tym samym redukuje zużycie paliwa i emisję spalin.

Ilość zużycia i czystość spalania.

Oprócz emisji CO2 istotne są inne składniki spalin. Dotyczy to w szczególności emisji NOx (tlenki azotu) oraz cząstek sadzy, które są uwzględniane podczas obserwacji nowoczesnych silników wysokoprężnych i benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednocześnie rozróżnia się ilość zużycia (emisja CO2) i czystość spalania (NOx, cząstki stałe).

Konstruowanie pojazdów


Ciągła optymalizacja.

Producent pojazdów marki Mercedes-Benz od dawna dąży do optymalizacji procesu spalania oraz innych procesów zachodzących wewnątrz silnika w celu zmniejszenia zużycia paliwa i tym samym emisji CO2 oraz poprawy czystości spalania. Dzięki temu zużycie w modelach Mercedes-Benz od 1995 roku zmniejszyło się prawie o połowę.

Konstruowanie pojazdów


Ciągła optymalizacja.

Producent pojazdów marki Mercedes-Benz od dawna dąży do optymalizacji procesu spalania oraz innych procesów zachodzących wewnątrz silnika w celu zmniejszenia zużycia paliwa i tym samym emisji CO2 oraz poprawy czystości spalania. Dzięki temu zużycie w modelach Mercedes-Benz od 1995 roku zmniejszyło się prawie o połowę.

Nasz cel: niska emisja przy jednocześnie wysokiej wydajności.

Konstruowanie pojazdów: od strony technicznej producent pojazdów marki Mercedes-Benz pracuje ciągle nad konstruowaniem wydajniejszych i bardziej ekonomicznych pojazdów.

Nasz cel: niska emisja przy jednocześnie wysokiej wydajności.

Od strony technicznej producent pojazdów marki Mercedes-Benz pracuje ciągle nad konstruowaniem wydajniejszych i bardziej ekonomicznych pojazdów. W dziale konstrukcyjnym kręci się wieloma śrubkami, aby stworzyć możliwie jak najoszczędniejszy samochód przy jednoczesnym spełnianiu wymagań producenta pojazdów marki Mercedes-Benz w zakresie bezpieczeństwa, stylistyki, jakości i osiągów.

Filtr cząstek stałych do silników benzynowych.

Producent pojazdów marki Mercedes-Benz stawia w celu dalszej poprawy nieszkodliwości dla środowiska na szerokie zastosowanie filtrów cząstek stałych również w samochodach benzynowych.

Filtr cząstek stałych do silników benzynowych.

To, co w przypadku silników wysokoprężnych jest już standardem, teraz jest dostępne również w przypadku silników benzynowych: filtr cząstek stałych. W celu dalszej poprawy nieszkodliwości dla środowiska producent pojazdów marki Mercedes-Benz jako pierwszy producent stawia na szerokie zastosowanie filtrów cząstek stałych, również w przypadku samochodów benzynowych.

Wyposażenie ECO


Oszczędzaj paliwo dzięki wyposażeniu ECO.

W przyszłości klienci będą mogli mieć poprzez wybór wyposażenia specjalnego większy wpływ niż dotychczas na wartość CO2 swojego modelu samochodu. W związku z tym producent pojazdów marki Mercedes-Benz nie tylko zapewni wybór silników o wysokiej wydajności, lecz również przygotuje w ramach tej linii wyposażenia specjalne funkcje w celu optymalizacji aerodynamiki.

Wyposażenie ECO


Oszczędzaj paliwo dzięki wyposażeniu ECO.

W przyszłości klienci będą mogli mieć poprzez wybór wyposażenia specjalnego większy wpływ niż dotychczas na wartość CO2 swojego modelu samochodu. W związku z tym producent pojazdów marki Mercedes-Benz nie tylko zapewni wybór silników o wysokiej wydajności, lecz również przygotuje w ramach tej linii wyposażenia specjalne funkcje w celu optymalizacji aerodynamiki.

    • AIRPANEL

      AIRPANEL

      W przypadku Klasy E i Klasy C z linią Exclusive dostępne jest wyposażenie specjalne AIRPANEL. W przypadku małych wymagań w stosunku do mocy chłodzenia AIRPANEL pozostaje zamknięty. Z zamkniętymi płytkami żaluzja chłodnicy przyczynia się do poprawy aerodynamiki pojazdu, ponieważ powietrze nie może już przepływać przez komorę silnika. Dzięki temu zmniejsza się opór powietrza oraz zużycie paliwa i tym samym emisja CO2. Dopiero wtedy, gdy potrzebna jest większa moc chłodzenia, płytki zostają otwarte. System jest widoczny z zewnątrz i zapewnia ciekawy efekt wizualny.

    • Koła AERO

      Koła AERO

      Specjalnie skonstruowane koła AERO o zminimalizowanych oporach toczenia i z etykietą UE „B“ zmniejszają zużycie paliwa. W połączeniu z obręczami AERO, które dzięki wyrazistej stylistyce i przeważnie zamkniętym powierzchniom wykazują znacznie lepszą aerodynamikę, efekt jest dodatkowo wzmacniany.

    Ekonomiczna jazda


    Wykorzystaj lepiej ogromny potencjał ekonomiczności.

    Ekonomiczna jazda


    Wykorzystaj lepiej ogromny potencjał ekonomiczności.

    Ograniczanie indywidualnego zużycia Klasy A: ekonomiczna jazda oszczędza paliwo i minimalizuje emisję CO2.

    Ekonomiczna jazda: czynniki wpływu

    Oszczędniejsza jazda: wskaźnik ECO na wyświetlaczu wielofunkcyjnym w samochodzie CLA motywuje kierowcę do wydajniejszej jazdy.

    Wydajniejsza jazda: wskaźnik ECO