Podczas fazy projektowania ściśle współpracujemy z działami badań, rozwoju i produkcji.

Wszystko zaczyna się od pomysłu i rysunku.

Wszystko zaczyna się od pomysłu i rysunku.

Na początku jest pomysł, na podstawie którego powstaje rysunek. Dzięki szkicownikowi czy ekranowi komputera idea dotąd istniejąca tylko w głowie projektanta, zostaje uwidoczniona.

Z wielu powstających na tym etapie szkiców wybierane są najlepsze i najbardziej obiecujące, by w oparciu o pakiet zawierający wszystkie specyfikacje geometryczne stworzyć wspólny obraz, uwzględniający proporcje, wymiary i wygląd auta.

Droga do pierwszego prototypu.

Szczegółowy, gliniany model pozwala doświadczyć niezwykłych wrażeń w trzech wymiarach

Droga do pierwszego prototypu.

Aby umożliwić ocenę rzeczywistego wrażenia przestrzennego, dla wybranych projektów przygotowuje się wierne modele z gliny w skali 1:4 i opracowuje je wirtualnie wykorzystując tzw. Powerwall, czyli ogromną ścianę projekcyjną, na której projektanci mogą obserwować i analizować swoje pomysły z różnej perspektywy.

Pozwala to na wyobrażenie sobie samochodu we właściwych rozmiarach i dokonywanie jednym kliknięciem zmian w geometrii, kolorze czy fakturze materiału. Obie metody mają swoje zalety, ale rzeczywistość wirtualna na razie nie jest w stanie zastąpić modelowania w dokładnej skali.

Gdy zespół podejmie ostateczną decyzję o wyborze najlepszego wariantu, za pomocą urządzeń skanujących i frezujących przygotowuje się pierwszy prototyp naturalnej wielkości. Wszystkie detale wykonywane są ręcznie. W wyniku tych prac powstaje niezwykle realistyczny wzór ze wszystkimi cechami charakterystycznymi nowego pojazdu.


Powstaje wnętrze.

Wnętrze zostaje przeniesione ze szkicu w skali 1:1 i jest opracowywane od wewnątrz.
Wszystkie szczegóły glinianych modeli są wykonywane ręcznie.
Projektanci zajmujący się kolorystyką i wykończeniem przykładają szczególną wagę do odpowiedniego wyboru materiałów i kolorów.

Powstaje wnętrze.

Również wnętrze przygotowywane jest początkowo w formie szkicu lub wizualizacji. Gliniany model przygotowany w skali 1:1 umożliwia projektantom doświadczenia trójwymiarowej formy i jej modyfikowanie niejako od środka aż do uzyskania estetycznie dopracowanej formy. Projektanci tworzą zawsze wiele wariantów wnętrza, aby móc zdecydować, która koncepcja doczeka się realizacji.

Z setek próbek tkanin, skór, drewna i metalu projektanci Color & Trim wybierają materiały i kolory do wykończenia poszczególnych powierzchni. Czy wrażenia dotykowe i wizualne współgrają ze sobą i pozwalają uzyskać harmonijną całość, sprawdza się w rzeczywistych warunkach w modelach wnętrz wykonanych w skali 1:1.

Wszystkie elementy obsługi i wyświetlacze projektowane są z reguły z myślą o danym modelu i optymalnie dopracowywane.


Finał.

Prototyp z kolei stanowi wynik procesu projektowania, który rozpoczyna się od pomysłu i szkicu.

Finał.

Wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu tworzą teraz spójny model. Zespół specjalistów składa, jakby to była dziecięca układanka, poszczególne przygotowane elementy w perfekcyjny pojazd o wszystkich charakterystycznych cechach prawdziwego samochodu. Na scenie pojawia się nowa gwiazda.