Konsekwencje dla klienta.

Jednolita certyfikacja, różne opodatkowanie.

Wpływ na podatek drogowy.

W wielu państwach członkowskich Unii Europejskiej emisje CO2 pojazdu są również podstawą opodatkowania – wchodzi to w zakres kompetencji rządów krajowych. Jednak w większości krajów europejskich, w których opodatkowanie jest zależne od emisji CO2, nie podjęto jeszcze żadnych wiążących decyzji dotyczących sposobu opodatkowania pojazdów certyfikowanych zgodnie z WLTP. Zasadniczo państwa członkowskie UE mają czas na zmianę sposobu opodatkowania aż do 1 stycznia 2021 r.

Przewiduje się, że emisje CO2 mierzone zgodnie z procedurą WLTP będą wyższe niż te zmierzone zgodnie z procedurą NEDC. Jeżeli formuła opodatkowania nie zostanie odpowiednio zmieniona, podatek drogowy będzie wyższy.  

Zoptymalizowany pod względem zużycia od samego początku.

Kontrola zużycia za pomocą konfiguratora CO2.

Dzięki nowej procedurze certyfikacji WLTP można rozpocząć oszczędzanie paliwa już na etapie konfiguracji pojazdu. Mercedes-Benz Vans w przejrzysty sposób wskazuje wartości emisji CO2 indywidualne dla każdego pojazdu. W ten sposób już podczas konfiguracji pojazdu wiesz, jak wyposażenie pojazdu wpłynie na zużycie paliwa.

Masę pojazdu można zredukować dzięki lżejszym podzespołom, np. resorom osi tylnej z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym w Sprinterze, które zmniejszają wagę pojazdu o około 12 kg. Opór powietrza optymalizuje się między innymi dzięki zamkniętemu w miarę możliwości designowi kół, a także opływowym elementom domontowanym lub osłonom podwozia. Opór toczenia można zmniejszyć przykładowo odpowiednio zoptymalizowanymi oponami. Pozwala Ci to wyposażyć pojazd zgodnie z własnym życzeniem nie tylko pod względem funkcjonalności i komfortu, ale także pod kątem jak najmniejszego zużycia paliwa.

Lorem Ipsum