Potrzebujesz pomocy?

Pytania i odpowiedzi.

Zobacz odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące Mercedes PRO i korzystania z niego w pojeździe.

  1. (25)
  2. Uruchomienie (9)
  3. Moduł komunikacyjny do usług cyfrowych (2)
  4. Aplikacja Mercedes PRO connect (7)
  5. Narzędzie do zarządzania pojazdami (3)
  6. Umowa, prawo i role (1)
  7. Pojazdy eCell (3)
  1. Jaka jest różnica między Mercedes me i Mercedes PRO?

    Mercedes me jest przewidziany wyłącznie dla klientów prywatnych i ich wymagań. Natomiast wspólna marka Mercedes PRO została stworzona specjalnie dla klientów komercyjnych oraz ich potrzeb i wymagań.

    W tym przypadku najistotniejsze są kwestie zwiększenia wydajności i pomocy w codziennej działalności. Mercedes PRO pomaga w zwiększeniu wydajności Twojej firmy. Za każdym razem wszystko jest przejrzyste i pod ręką, tak że można skoncentrować się na najistotniejszych kwestiach.

  2. Mam już konto Mercedes me. Czy mogę użyć dotychczasowych danych dostępowych również do logowania do konta Mercedes PRO?

    Tak, dane dostępowe do Mercedes me mogą posłużyć również do logowania do konta Mercedes PRO. Mimo to konieczne jest uprzednie utworzenie konta Mercedes PRO. Ze względów prawnych dane z konta Mercedes me nie zostaną przekazane do konta Mercedes PRO.

  3. Jakiego oprogramowania potrzebuję, aby korzystać z Mercedes PRO?

    Ponieważ wszystkie nasze platformy są oparte na sieci, specjalne oprogramowanie nie jest potrzebne. Jako menedżer floty korzystasz z narzędzia do zarządzania pojazdami i portalu Mercedes PRO, a jako kierowca możesz pobrać aplikację dla kierowców z serwisów App Store firmy Apple i Google.

  4. Jakie koszty naliczane są podczas korzystania z Mercedes PRO?

    Usługa Mercedes PRO jest nieodpłatna. Płatne są wyłącznie produkty. Po zakończeniu okresu próbnego opłaty naliczane są zarówno za pojedyncze produkty, jak i ich pakiety. Przegląd cen produktów znajdziesz na pulpicie w rubryce „Produkty”. Stamtąd zostaniesz przekierowany do naszego sklepu Mercedes PRO Store.

  5. Czy muszę mieć dostęp do Internetu na smartfonie, aby korzystać z Mercedes PRO?

    W przypadku pojazdu ze zintegrowanym modułem komunikacyjnym nie jest wymagany dostęp do Internetu poprzez smartfon klienta, ponieważ w pojazd wbudowana jest na stałe karta SIM. Dzięki niej możliwe jest korzystanie z Mercedes PRO connect również bez smartfona. Jednakże usługi stworzone specjalnie po to, by ułatwiać codzienną pracę kierowcy, połączone są z aplikacją Mercedes PRO connect.

  6. Dlaczego muszę podać moją datę urodzenia?

    Data urodzenia jest konieczna, aby sprzedawcy detaliczni mogli przeprowadzić kontrolę. Sprzedawca musi porównać dane zapisane na portalu PRO z Twoimi danymi w dowodzie tożsamości.

  7. Czy istnieją dane firmowe, których nie można zmienić po rejestracji?

    Można zmieniać wszystkie dane poza pozycją „Kraj”. Zmiana danych podstawowych przedsiębiorstwa mogłaby spowodować konieczność zmiany istniejących umów.

  8. Czy istnieją dane użytkownika, których nie można zmienić po rejestracji?

    Wszystkie dane użytkownika można zmieniać. Dane użytkownika muszą być jednak zawsze ważne i aktualne, a także zgodne z danymi na dowodzie tożsamości.

  9. Dlaczego muszę podać osobiste hasło pomocnicze?

    W razie potrzeby pracownik dealera Mercedes-Benz lub infolinii dla klientów może w Twoim imieniu wejść na konto firmowe po podaniu przez Ciebie osobistego hasła pomocniczego. Jest to widoczne tylko dla samych użytkowników.

    Ma to w założeniu uniemożliwić nieuprawniony dostęp do Twojego konta firmowego. Jeśli na portalu Mercedes PRO Portal potrzebujesz pomocy, która wymaga uzyskania przez dealera Mercedes-Benz lub pracownika infolinii dostępu do Twojego konta firmowego, na prośbę pracownika podaj swoje hasło pomocnicze. Hasło pomocnicze można w każdej chwili zmienić.

  10. Jak rozpocząć korzystanie z modułu komunikacyjnego (LTE) dla usług cyfrowych?

    Moduł komunikacyjny (LTE) dla usług cyfrowych jest na stałe wbudowany w pojazd, a jego aktywacja odbywa się poprzez nabycie usług na Mercedes PRO Portal (a dokładniej: aktywacja dokonywana jest poprzez nabycie usług i przypisanie ich do pojazdu).

  11. Czy mogę korzystać z funkcji Mercedes PRO Cross-Boarder?

    Moduł komunikacyjny pracuje transgranicznie. Opłaty z tytułu roamingu bierze na siebie Mercedes PRO. Może się jednak zdarzyć inaczej, jeśli aktywny jest Twój telefon oraz taryfa opłat za przesyłanie danych. Mercedes PRO nie odpowiada również za opłaty z tytułu roamingu wynikające z planów taryfowych operatorów telefonii komórkowej.

  12. Do czego potrzebna mi jest aplikacja Mercedes PRO connect?

    Aplikacja Mercedes PRO connect umożliwia łatwą komunikację między menedżerem floty a kierowcą. Dzięki niej ważne dane zlecenia i pojazdu przesyłane są bezpośrednio na smartfon kierowcy. Poza tym ma on również możliwość samodzielnego przypisania sobie pojazdu za pomocą aplikacji.

    W zależności od zamówionych usług kierowca może za pomocą aplikacji Mercedes PRO connect uzyskać również bezpośredni wgląd w swoje wykonane jazdy, a także zdalnie otwierać i zamykać przypisany do siebie pojazd.

  13. Ile kosztuje aplikacja Mercedes PRO connect?

    Aplikacja Mercedes PRO connect jest dostępna bezpłatnie w serwisach Apple App Store oraz Google Play Store.

  14. Czy muszę połączyć aplikację Mercedes PRO connect z modułem komunikacyjnym (LTE) dla usług cyfrowych?

    Aplikacja Mercedes PRO connect nie musi być łączona z modułem komunikacyjnym (LTE) dla usług cyfrowych. Wszystkie potrzebne dane dostępne są w narzędziu do zarządzania pojazdami.

    Aplikacja Mercedes PRO connect automatycznie przesyła swoje dane do narzędzia do zarządzania pojazdami, które z kolei synchronizuje się z Mercedes PRO Portal.

  15. Czy mogę używać modułu komunikacyjnego (LTE) dla usług cyfrowych bez smartfona?

    W przypadku modułu komunikacyjnego (LTE) dla usług cyfrowych łączność realizowana jest poprzez wbudowaną w pojazd kartę SIM. Dlatego możliwe jest korzystanie z Mercedes PRO connect również bez smartfona. Jednakże usługi stworzone specjalnie po to, by ułatwiać codzienną pracę kierowcy, połączone są z aplikacją Mercedes PRO connect.

  16. Czy dane z aplikacji Mercedes PRO connect są przesyłane także podczas podróży zagranicznych?

    Dane przesyłane są tylko wtedy, gdy dostępne jest aktywne połączenie z Internetem. Należy pamiętać o tym, że operator telefonii komórkowej może wówczas naliczyć opłaty roamingowe.

  17. Co należy zrobić, jeżeli zapomnę hasła do aplikacji Mercedes PRO connect?

    Kliknij „Nowe hasło?” na ekranie logowania aplikacji Mercedes PRO connect. Nastąpi przekierowanie na stronę „Resetowanie hasła”, gdzie będzie można zresetować hasło dostępu, podając swój „adres e-mail” oraz „znaki z obrazka”. Odpowiednia wiadomość e-mail zostanie wysłana na podany adres poczty elektronicznej.

  18. Mam już aplikację Mercedes me, którą łączę z moim samochodem osobowym lub dostawczym. Czy mogę używać aplikacji Mercedes me razem z aplikacją Mercedes PRO connect?

    Nie, obecnie nie jest możliwe używanie aplikacji Mercedes me razem z aplikacją Mercedes PRO connect, ponieważ nie są one ze sobą połączone. Aplikacja Mercedes me nie jest przewidziana do stosowania w celach komercyjnych z Mercedes PRO.

  19. Ile kosztuje używanie narzędzia do zarządzania pojazdami?

    Korzystanie z aplikacji do zarządzania pojazdami w połączeniu z Mercedes PRO jest bezpłatne.

  20. Czy liczba pojazdów w narzędziu do zarządzania pojazdami jest ograniczona?

    Nie, liczba pojazdów w narzędziu do zarządzania pojazdami nie jest ograniczona.

  21. Co należy zrobić, jeżeli zapomnę hasła do narzędzia do zarządzania pojazdami?

    Na ekranie logowania narzędzia do zarządzania pojazdami kliknij polecenie „Nowe hasło”. Nastąpi automatyczne przekierowanie do strony „Nowe hasło”, gdzie będzie można zresetować swoje hasło po podaniu swojego „adresu e-mail”.

  22. Do kogo mogę zwrócić się z ewentualnymi pytaniami?

    Wsparcie telefonicznie i pocztą elektroniczną dostępne jest przez całą dobę w centrum obsługi klienta CAC firmy Mercedes-Benz. Centrum obsługi klienta Mercedes-Benz jest dostępne pod numerem  00 800 3777 7777 i pod adresem e-mail: mproconnect.pol@cac.mercedes-benz.com

     

  23. Mam pytanie dotyczące mojego pojazdu eCell.

    W razie pytań dotyczących infrastruktury ładowania prosimy o kontakt ze sprzedawcą stacji ładowania wallbox.
    (Np. TMH; telefon: +49 894 1614 3070, e-mail: service@mobilityhouse.com)
    Jeśli stacja ładowania wallbox została zakupiona za pośrednictwem firmy Mercedes-Benz, prosimy skontaktować się z lokalnym partnerem serwisowym Mercedes-Benz albo działem obsługi klienta: +49 800 9777 7777.

    W razie pytań dotyczących posiadanych usług prosimy o kontakt z działem obsługi klienta Mercedes-Benz: telefon: +49 800 3777 7777, e-mail: connect.deu@cac.mercedes-benz.com

  24. W jaki sposób mogę prawidłowo naładować mój pojazd eCell?

    Aby proces ładowania przebiegł pomyślnie, muszą zostać spełnione następujące warunki:

    • odpowiednio dużo czasu do pełnego naładowania pojazdu
    • prawidłowe podłączenie i zablokowanie wtyku do ładowania oraz podłączenie do infrastruktury ładowania
    • zamknięcie maski silnika
    • włączenie w pojeździe biegu „P”
    • pomyślna identyfikacja karty RFID w stacji ładowania
  25. W jaki sposób mogę skutecznie korzystać ze zdalnej klimatyzacji w moim pojeździe eCell?

    Aby zdalne klimatyzowanie przebiegło pomyślnie, muszą zostać spełnione następujące warunki:

    • włączenie zdalnego klimatyzowania i określenie wymaganego czasu odjazdu
    • zamknięcie wszystkich okien i drzwi
    • zamknięcie maski silnika
    • włączenie w pojeździe biegu „P”
    • prawidłowe podłączenie i zablokowanie wtyku do ładowania oraz podłączenie do infrastruktury ładowania (w przypadku ładowania bez korzystania z domowej stacji wallbox wydajność klimatyzacji może być mniejsza)
    • różnica między wstępnie ustawioną temperaturą w pojeździe a temperaturą zewnętrzną (przy ustawieniu takiej samej wartości zdalne klimatyzowanie nie uruchomi się)
    • poziom naładowania akumulatora powyżej 15%

Potrzebujesz wsparcia?

Jesteśmy do Twojej dyspozycji przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Mercedes PRO Portal.

Zacznij korzystać z Mercedes PRO, aby Twój biznes był jeszcze efektywniejszy.

  • Przyśpiesz i uprość prowadzenie działalności gospodarczej
  • Zachowaj kontrolę
  • Łatwa i intuicyjna obsługa

Lorem Ipsum