Bezpieczeństwo.

Dla ośmiu pasażerów. I następnych pokoleń.

Systemy bezpieczeństwa i wspomagania


Poziom bezpieczeństwa, do którego przyzwyczaił Cię Mercedes.

Wzorcowe bezpieczeństwo również z napędem elektrycznym.

Pojazdy z napędem elektrycznym są poddawane rygorystycznym badaniom i testom zderzeniowym, typowym dla pojazdów Mercedes-Benz. Także wyposażenie w funkcje zabezpieczające, takie jak systemy wspomagania jazdy, poduszki powietrzne i układy regulacji dynamiki jazdy, prezentuje wzorcowy poziom Mercedes-Benz.

Systemy bezpieczeństwa i wspomagania


Poziom bezpieczeństwa, do którego przyzwyczaił Cię Mercedes.

Wzorcowe bezpieczeństwo również z napędem elektrycznym.

Pojazdy z napędem elektrycznym są poddawane rygorystycznym badaniom i testom zderzeniowym, typowym dla pojazdów Mercedes-Benz. Także wyposażenie w funkcje zabezpieczające, takie jak systemy wspomagania jazdy, poduszki powietrzne i układy regulacji dynamiki jazdy, prezentuje wzorcowy poziom Mercedes-Benz.

Poduszki powietrzne

Wyposażenie standardowe obejmuje poduszki powietrzne, poduszki powietrzne nadokienne oraz boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i biodra dla kierowcy i pasażera z przodu. Opcjonalne poduszki powietrzne nadokienne z tyłu poszerzają ten system ochrony na przestrzeń pasażerską.

#

PARKTRONIC

PARKTRONIC pomaga unikać uszkodzeń pojazdu podczas parkowania i manewrowania. Jeśli pojazd zbliży się do wykrytej przeszkody, zostaniesz poinformowany o tym fakcie za pomocą sygnałów optycznych i akustycznych.

Zależnie od odstępu, najpierw włączają się żółte diody LED, a po zmniejszeniu odstępu zapalają się także czerwone diody LED i uruchamiają sygnały dźwiękowe.

#

Inteligentny system oświetlenia ILS LED

Inteligentny system oświetlenia ILS LED poprawia widoczność u kierowcy i tym samym bezpieczeństwo jazdy, umożliwiając automatyczne dostosowanie oświetlenia jezdni do różnych sytuacji na drodze.

#
Aktywny asystent układu hamulcowego
Aktywny asystent układu hamulcowego może pomóc w uniknięciu wypadków z udziałem pojazdów jadących z przodu lub pieszych poruszających się w poprzek toru jazdy pojazdu lub złagodzeniu ich następstw.

W razie wykrycia ryzyka kolizji najpierw ostrzega za pomocą sygnałów optycznych i akustycznych. Jeśli kierowca nie zareaguje, system uruchamia automatycznie samoczynne hamowanie awaryjne.

#
Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy
Standardowy pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy jest inteligentną kombinacją trzech systemów wspomagania, które odciążą Cię podczas jazdy i mogą zwiększyć bezpieczeństwo.

Elementy pakietu:
– aktywny asystent układu hamulcowego
– asystent martwego punktu
– asystent utrzymania pasa ruchu

#

W trosce o lepszą widoczność do tyłu.

Cyfrowe lusterko wsteczne.

EQV: cyfrowe lusterko wsteczne

W trosce o lepszą widoczność do tyłu.

Cyfrowe lusterko wsteczne.

Znacznie większe pole widzenia w cyfrowym lusterku wstecznym zapewnia kierowcy podczas jazdy lepszą orientację w sytuacji na drodze za pojazdem, nie ograniczając jednocześnie widoczności do tyłu przez ładunek lub współpasażerów.

Obszar za samochodem, który rejestrowany jest przez kamerę cyfrową zamontowaną na szybie tylnej, obejmuje około 40° otoczenia pojazdu. To dwukrotnie więcej w porównaniu z tradycyjnym lusterkiem wstecznym. Przełącznik dźwigienkowy w dolnej części obudowy lusterka pozwala wygodnie przełączać między tradycyjną funkcją lusterka a obrazem z kamery. Po aktywowaniu funkcji kamery obraz sytuacji na drodze za pojazdem przenoszony jest na wyświetlacz lusterka. Umożliwia to dobry widok do tyłu na przykład w sytuacji całkowitego załadowania pojazdu, słońca znajdującego się nisko nad horyzontem czy w ciemności.

Cenne wsparcie w utrzymywaniu pasa ruchu.

Asystent pasa ruchu.

Mercedes-Benz EQV: aktywny asystent pasa ruchu

Cenne wsparcie w utrzymywaniu pasa ruchu.

Asystent pasa ruchu.

Asystent pasa ruchu pomaga unikać wypadków powstających na skutek niezamierzonego zjazdu z pasa ruchu. Kamera wielofunkcyjna rozpoznaje ograniczenia pasa ruchu i monitoruje, czy pojazd porusza się po swoim pasie. W przypadku stwierdzenia niezamierzonej zmiany pasa – na przykład z powodu nieuwagi – system ostrzega kierowcę pulsacyjną wibracją kierownicy. W ten sposób nakazuje kierowcy powrót na właściwy pas ruchu.

Zwiększone bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu.

Zwiększone bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu.

Asystent martwego punktu.

Asystent martwego punktu.

Asystent martwego punktu może wspomóc kierowcę przy zmianie pasa ruchu na drogach wielopasmowych. Sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi wspomaga wczesne rozpoznawanie pojazdów znajdujących się w martwym polu. Jeśli system zauważy w tym obszarze jakiś pojazd, sygnalizuje to czerwonym trójkątem w odpowiednim lusterku zewnętrznym. Jeżeli pomimo tego wizualnego ostrzeżenia kierowca włączy kierunkowskaz, trójkąt zaczyna migać z dużą częstotliwością i dodatkowo rozlega się dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.

Niemal cały czas informuje, co jest dozwolone.

Asystent rozpoznawania znaków drogowych.

Mercedes-Benz EQV: asystent rozpoznawania znaków drogowych

Niemal cały czas informuje, co jest dozwolone.

Asystent rozpoznawania znaków drogowych.

Asystent rozpoznawania znaków drogowych wspomaga kierowcę poprzez stałą wizualizację rozpoznanych ograniczeń prędkości, zakazów wjazdu i zakazów wyprzedzania oraz znaków je znoszących. Jest to szczególnie pomocne na odcinkach dróg z często zmieniającymi się ograniczeniami prędkości, np. dróg w przebudowie. System ostrzega sygnałem wizualnym i dźwiękowym np. w razie rozpoznania, iż kierowca zignorował zakaz wjazdu.

Prewencyjna ochrona w krytycznych sytuacjach.

System PRE-SAFE®.

EQV: system PRE-SAFE

Prewencyjna ochrona w krytycznych sytuacjach.

System PRE-SAFE®.

Prewencyjny system ochrony pasażerów PRE-SAFE® potrafi wcześnie rozpoznawać niebezpieczne sytuacje na drodze i zapobiegawczo uruchamiać mechanizmy chroniące pasażerów. Wśród nich są funkcje napinania pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu, zamknięcia otwartych okien i dachu, a w połączeniu z elektryczną regulacją fotela, funkcja ustawienia przedniego fotela pasażera w pozycji korzystnej w razie wypadku.

System może ostrzegać kierowcę przed przemęczeniem.

ATTENTION ASSIST.

Mercedes-Benz EQV: ATTENTION ASSIST

System może ostrzegać kierowcę przed przemęczeniem.

ATTENTION ASSIST.

ATTENTION ASSIST może pomóc w uniknięciu tzw. sekundowego snu, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo jazdy przede wszystkim podczas długich podróży i jazdy nocnej. W przypadku rozpoznania typowych oznak zmęczenia i nieuwagi system ten ostrzega kierowcę wizualnie i dźwiękowo, zalecając mu zrobienie przerwy. Analizując sposób kierowania samochodem, system ocenia ruchy kierownicą, tworząc na ich podstawie indywidualny profil kierowcy.

Może pomóc w utrzymaniu toru jazdy przy bocznym wietrze.

Asystent bocznego wiatru.

Może pomóc w utrzymaniu toru jazdy przy bocznym wietrze.

Asystent bocznego wiatru.

Asystent bocznego wiatru może wcześnie rozpoznać zmianę toru jazdy spowodowaną przez porywy bocznego wiatru i wspomóc kierowcę w utrzymywaniu toru jazdy. Nagła zmiana toru jazdy pojazdu może bowiem spowodować zbyt mocną reakcję kierowcy w postaci gwałtownych ruchów kierownicą. Dlatego asystent bocznego wiatru przy prędkości 80 km/h lub wyższej może korygować kurs pojazdu automatycznie. Ogranicza to niepożądaną zmianę toru jazdy pojazdu, ponieważ wpływ porywów bocznego wiatru jest w znacznym stopniu redukowany.

Zabezpieczenie pojazdu


Twój osobisty ochroniarz.

Zabezpieczenie pojazdu


Twój osobisty ochroniarz.

Pakiet ochrony pojazdu URBAN GUARD.

Pakiet ochrony pojazdu URBAN GUARD dla modelu EQV

Pakiet ochrony pojazdu URBAN GUARD.

Pakiet zabezpieczenia pojazdu URBAN GUARD[1] łączy różne elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, zwiększające zarówno ochronę samochodu, jak i wartościowych rzeczy w jego wnętrzu. Ostrzega on dźwiękowo i wizualnie w razie wykrycia włamania i kradzieży.
Ponadto po kradzieży pojazd może zostać zlokalizowany[2]. Aby sprawy nie zaszły jednak aż tak daleko, samochód fabrycznie wyposażony jest w naklejki URBAN GUARD PROTECTED po stronie kierowcy i pasażera.

[1]  Pakiet jest dostępny tylko dla klientów posiadających prywatne konto Mercedes me.

[2]  Tylko w połączeniu z modułem komunikacyjnym (LTE) dla usług cyfrowych.

EQV 300
Średnie zużycie energii elektrycznej: 28,2 kWh/100 km; średnia emisja CO2: 0 g/km<p>Średnie zużycie energii elektrycznej:&nbsp;28,2 kWh/100 km; średnia emisja CO<sub>2</sub>: 0 g/km.<br> <br> Zużycie energii i zasięg zostały określone na podstawie rozporządzenia 2017/1151/UE. Zużycie energii i zasięg zależą od konfiguracji pojazdu. Rzeczywisty zasięg jest dodatkowo zależny od indywidualnego sposobu jazdy, sytuacji na drodze i warunków drogowych, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp. i może się różnić.<br> </p>