Nasz napęd


Dla wszystkich tych, którzy kochają osiągi.

Wierzymy w rywalizację, przesłanie, najwyższe osiągi, wydajność. To tu sztuka inżynieryjna spotyka się z wyjątkowym nastawieniem: witamy w świecie Mercedes-AMG. Z takim charakterem tworzymy moc do wyścigów motorowych oraz do regularnej jazdy po drogach publicznych. Nazywamy to „AMG Driving Performance“.

Nasz napęd


Dla wszystkich tych, którzy kochają osiągi.

Wierzymy w rywalizację, przesłanie, najwyższe osiągi, wydajność. To tu sztuka inżynieryjna spotyka się z wyjątkowym nastawieniem: witamy w świecie Mercedes-AMG. Z takim charakterem tworzymy moc do wyścigów motorowych oraz do regularnej jazdy po drogach publicznych. Nazywamy to „AMG Driving Performance“.

Zdjęcie przedstawia kilka pojazdów Mercedes-AMG.
Film przedstawia kilka pojazdów Mercedes-AMG.
Zobacz ponownie
Zdjęcie przedstawia modele Mercedes-AMG GT.
Zdjęcie przedstawia modele Mercedes-AMG GT.

AMG DNA – co wyróżnia model Mercedes-AMG?

Prawdziwy mistrz najwyższych osiągów - każdy pojazd Mercedes-AMG jest opracowywany i projektowany w Affalterbach już na etapie planowania koncepcji pojazdu na bazie nowego modelu Mercedes-Benz.

Dotyczy to w szczególności rodziny modeli Mercedes-AMG GT, która została zaprojektowana i opracowana w całości w AMG. W samym dziale rozwoju pracuje ponad 800 z 2000 naszych wszystkich pracowników. Idealne dopasowanie wszystkich komponentów pozwala stworzyć pojazd, który zapewnia frajdę z jazdy nie tylko po drogach publicznych, ale również i na torach wyścigowym.

Zdjęcie przedstawia 4,0-litrowy silnik Mercedes-AMG V8 biturbo.

Rozwijaj swoją pasję, osiągnij mistrzostwo.

Sercem AMG Driving Performance jest zawsze silnik. Ale tylko precyzyjne współdziałanie całego układu napędowego i perfekcyjne zestrojenie podwozia pozwala przenieść moc silnika na drogę.

W pojeździe Mercedes-AMG można doświadczyć niesamowitego przyspieszenia: natychmiastowego, intensywnego, potężnego, imponującego. To zapewniają jedyne w swoim rodzaju napędy AMG Performance. Odpowiadają za dynamiczne reakcje i dużą zwinność - w połączeniu z wysoką mocą i maksymalną efektywnością.

Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG GT C Coupé z tylnej perspektywy.

Idealnie dopasowana pasja.

Również pojazdem Mercedes-AMG można dojechać z punktu A do punktu B, ale na swój własny, indywidualny sposób. Jednocześnie możesz czerpać z tego dużo frajdy, bo w zasadzie każdy zakręt traktujesz jako zaproszenie.

Prowadzisz pojazd aktywnie i świadomie, ponieważ dynamika jazdy jest wyrazem Twojej osobowości. Twój Mercedes-AMG służy wsparciem w każdym momencie, ponieważ innowacyjna technologia podwozia AMG zapewnia równowagę pomiędzy dynamiką i kontrolą, służąc jednemu celowi: poczuciu, że to Ty masz kontrolę nad każdym zakrętem - a nie odwrotnie.

Zdjęcie przedstawia halę i reflektory pojazdu Mercedes-AMG GT R Coupé.
Zobacz ponownie

Usłysz prawdziwą adrenalinę.

Naciskasz przycisk start i bez reszty oddajesz się pasji. Potężne, dźwięczne dudnienie układu wydechowego to jeden z niepowtarzalnych znaków rozpoznawczych każdego pojazdu Mercedes-AMG.

Jednocześnie każdy model ma swoje własne, niepowtarzalne brzmienie. Dopasowane dokładnie do wybieralnych programów jazdy, słyszalne jest w pełni podczas jazdy. Każda sytuacja na drodze jest powiązana z dopasowanym charakterem dźwięku. Jedyna w swoim rodzaju symfonia dla entuzjastów mocy.

Zdjęcie przedstawia przód roadstera Mercedes-AMG GT z bocznej perspektywy.

Osiągi AMG są zawsze rozpoznawalne po wyglądzie.

Spotykając na trasie pojazd Mercedes-AMG, widzimy, jak poruszają się prawdziwe emocje. Jazda nim to z kolei wyraz pasji. Już na pierwszy rzut oka widać dominujący i niepowtarzalny język wzornictwa.

Charakterystyczne dla AMG osłony chłodnicy i duże wloty powietrza nadają każdemu pojazdowi Mercedes-AMG niepowtarzalne oblicze. Wyraziste okładziny progów bocznych, dyfuzor, zależne od konkretnego modelu tylne błotniki oraz do czterech końcówek rur wydechowych: to właśnie wyraz prawdziwie sportowego DNA.

Mercedes-AMG GT Roadster: średnie zużycie paliwa: 12,8-12,7 l/100 km; średnia emisja CO2: 290-288 g/km
Mercedes-AMG GT C Roadster: średnie zużycie paliwa: 12,8-12,7 l/100 km; średnia emisja CO2: 291-289 g/km
Mercedes-AMG GT Coupé: średnie zużycie paliwa: 12,8-12,6 l/100 km; średnia emisja CO2: 290-287 g/km
Mercedes-AMG GT C Coupé: średnie zużycie paliwa: 12,8-12,7 l/100 km; średnia emisja CO2: 290-288 g/km
Mercedes-AMG GT R Coupé: średnie zużycie paliwa: 12,7-12,6 l/100 km; średnia emisja CO2: 289-288 g/km
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: średnie zużycie paliwa: 10,0-9,2 l/100 km; średnia emisja CO2: 226-209 g/km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.</p>

Technologia i innowacje AMG


Driving Performance z Affalterbach.

AMG i sporty motorowe są ze sobą nierozerwalnie związane. Dążenie do najwyższych osiągów, precyzji i wydajności to nieodłączna część wizerunku marki. Każdy pojazd Mercedes-AMG to obietnica wyjątkowych osiągów, fascynującej przyjemności z jazdy i jakości w najdrobniejszych szczegółach.

Technologia i innowacje AMG


Driving Performance z Affalterbach.

AMG i sporty motorowe są ze sobą nierozerwalnie związane. Dążenie do najwyższych osiągów, precyzji i wydajności to nieodłączna część wizerunku marki. Każdy pojazd Mercedes-AMG to obietnica wyjątkowych osiągów, fascynującej przyjemności z jazdy i jakości w najdrobniejszych szczegółach.

    Typowy silnik V8 Mercedes-AMG

    Zdjęcie przedstawia 4,0-litrowy silnik Mercedes-AMG V8 biturbo.

    Sercem każdego modelu Mercedes-AMG jest silnik, na przykład 4,0-litrowy V8 biturbo o mocy od 350 kW (476 KM) do 470 kW<p>Dane na temat mocy nominalnej i nominalnego momentu obrotowego zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzaniem (WE) o numerze 715/2007.</p> (639 KM). Charakteryzuje się spontaniczną reakcją, doskonałym oddawaniem mocy, osiągami na poziomie wyścigowym, wysoką wydajnością i typowym dla marki dźwiękiem silnika V8.

    AMG Performance-Hybrid

    Zdjęcie przedstawia ogólny układ napędowy Mercedesa-AMG GT 63 S E Performance.

    Wydajny system hybrydowy E PERFORMANCE łączy silnik AMG V8-Biturbo z silnikiem elektrycznym, zapewniając niezwykle spontaniczną reakcję i wyjątkowo wysoką wydajność systemu. W pełni zmienny napęd na wszystkie koła jest wspomagany przez silnik elektryczny poprzez bezpośrednie napędzanie tylnej osi, zapewniając w ten sposób dodatkowy napęd.

    Skrzynia biegów AMG

    Zdjęcie przedstawia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G.

    Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT zapewnia kierowcy optymalne wsparcie w przypadku szczególnie dynamicznego stylu jazdy i tworzy atmosferę wyścigów podczas każdej jazdy. Sportowa, szybka zmiana biegów lub ledwo wyczuwalna zmiana biegów w zależności od trybu jazdy: dzięki nawet dziewięciu biegom silnik znajduje się przeważnie w optymalnym zakresie prędkości obrotowej.

    Hamulce AMG

    Zdjęcie przedstawia wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG.

    Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG z tarczami hamulcowymi o dużych wymiarach wyróżnia się krótką drogą hamowania, precyzyjną reakcją, a także wysoką stabilnością i długim okresem eksploatacji, nawet przy intensywnym użytkowaniu.

    Project ONE

    Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG Project ONE w ujęciu z przodu.

    Mercedes-AMG Project ONE, dwumiejscowy supersportowy samochód, przenosi najnowocześniejszą technologię hybrydową Formuły 1 z toru wyścigowego na drogę. Napęd Plug-in Hybrid składa się z silnika benzynowego V6 o pojemności 1,6 litra oraz czterech silników elektrycznych, generując łączną moc ponad 1000 KM.  

    AMG TRACK PACE*

    Zdjęcie przedstawia AMG TRACK PACE na wyświetlaczu multimedialnym.

    Nagraj swoje okrążenie toru bezpośrednio za pomocą systemu multimedialnego pojazdu. Czasy delta wyświetlane są na w pełni cyfrowym zestawie wskaźników, punkty hamowania wybranego okrążenia referencyjnego rozpoznawane są na wyświetlaczu Head-up, a sygnały akustyczne z systemu dźwiękowego i efekty wizualne z oświetlenia zewnętrznego informują o aktualnych osiągach. Możesz też podłączyć swój smartfon, aby synchronicznie nagrywać wideo z wyścigu i przesyłać wszystkie dane wyścigu w celu porównywania okrążeń.

    * To wyposażenie masz do dyspozycji jako funkcję on-demand także do późniejszej aktywacji w pojeździe. W tym celu konieczna jest rejestracja na portalu Mercedes me, zatwierdzenie warunków użytkowania usług Mercedes me connect oraz przynajmniej tymczasowe powiązanie pojazdu z kontem użytkownika. Dodatkowo aktywacja wymaga przesyłu danych do samochodu oraz jego odpowiedniego wyposażenia. Następnie w samochodzie dokonuje się trwała aktywacja funkcji on-demand, nawet jeśli później zrezygnujesz z usług Mercedes me connect i usuniesz samochód z konta użytkownika. Na portalu Mercedes me lub od swojego Autoryzowanego Dealera Mercedes-Benz otrzymasz wszystkie informacje na temat technicznych wymagań.

    Dostępność modułu komunikacyjnego (LTE) jest tymczasowo ograniczona w niektórych pojazdach ze względu na trudności z zaopatrzeniem w podzespoły. Dlatego też w tych pojazdach usługi Mercedes me connect, a także system powiadamiania o wypadkach drogowych (eCall), nie są dostępne. Aktualne informacje na ten temat można uzyskać u dealera Mercedes-Benz.

    One Man, One Engine


    Wysokiej jakości wykonanie z jednego źródła.

    Tradycyjnie budujemy silniki 4- i 8-cylindrowe ręcznie, zgodnie z filozofią „One Man, One Engine”. Jeden technik montuje silnik i przy tym jest odpowiedzialny za wszystkie etapy, od montażu wału korbowego i montażu wałków rozrządu po okablowanie i uzupełnienie oleju silnikowego - o czym świadczy podpis technika na plakietce silnika AMG.

    One Man, One Engine


    Wysokiej jakości wykonanie z jednego źródła.

    Tradycyjnie budujemy silniki 4- i 8-cylindrowe ręcznie, zgodnie z filozofią „One Man, One Engine”. Jeden technik montuje silnik i przy tym jest odpowiedzialny za wszystkie etapy, od montażu wału korbowego i montażu wałków rozrządu po okablowanie i uzupełnienie oleju silnikowego - o czym świadczy podpis technika na plakietce silnika AMG.

    Na zdjęciu widoczna jest hala produkcyjna Mercedes-AMG.

    Historia AMG


    Zrodzona z pasji do dynamiki.

    W 1967 roku z naszej niezwykłej pasji do sportów motorowych i techniki zrodziła się niezwykła firma. A jak Aufrecht, M jak Melcher i G jak Großaspach - nazwy kryjące się za tymi trzema literami są punktem wyjścia dla szybkiego rozwoju od dwuosobowej działalności do globalnej marki pod patronatem Mercedes-Benz.

    Historia AMG


    Zrodzona z pasji do dynamiki.

    W 1967 roku z naszej niezwykłej pasji do sportów motorowych i techniki zrodziła się niezwykła firma. A jak Aufrecht, M jak Melcher i G jak Großaspach - nazwy kryjące się za tymi trzema literami są punktem wyjścia dla szybkiego rozwoju od dwuosobowej działalności do globalnej marki pod patronatem Mercedes-Benz.

    Założyciele

    Dwóch pasjonatów sportów motorowych i techniki: Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher.

    Na zdjęciu dwaj założyciele Mercedes-AMG.
    Na zdjęciu widać kilka kultowych pojazdów AMG

    Sporty motorowe

    Sensacja: zwycięstwo AMG Mercedes 300 SEL 6.8 w 24-godzinnym wyścigu w Spa w 1971 roku.

    Technologia

    Od początku planowano oferować samochody do jazdy po drogach, z technologią sportów motorowych.

    Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG.
    Na zdjęciu widać budynek z napisem AMG.

    Affalterbach

    Dzisiaj Mercedes-AMG GmbH zatrudnia w swoim głównym zakładzie w Affalterbach około 2000 pracowników.

    Modele Performance


    Orientacja na osiągi, wyrazista stylistyka, ekskluzywne wyposażenie i przydatność do codziennego użytku.

    Od najmocniejszego seryjnego silnika czterocylindrowego, poprzez niezwykle dynamiczne silniki sześciocylindrowe, aż po pełne dynamiki silniki V8. Odkryj niesamowitą różnorodność pojazdów Mercedes-AMG i daj się porwać niezwykłej dynamice jazdy!

    Modele Performance


    Orientacja na osiągi, wyrazista stylistyka, ekskluzywne wyposażenie i przydatność do codziennego użytku.

    Od najmocniejszego seryjnego silnika czterocylindrowego, poprzez niezwykle dynamiczne silniki sześciocylindrowe, aż po pełne dynamiki silniki V8. Odkryj niesamowitą różnorodność pojazdów Mercedes-AMG i daj się porwać niezwykłej dynamice jazdy!

      Limuzyny

      Mercedes-AMG Klasa A Limuzyna

      Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG Klasy A z bocznej perspektywy.

      Mercedes-AMG Klasa A

      Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG Klasa A.

      Mercedes-AMG Klasa E Limuzyna

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG Klasa E Limuzyna w widoku bocznym z tyłu.

      Coupé

      Mercedes-AMG CLA Coupé

      Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG CLA Coupé od przodu z bocznej perspektywy.

      Mercedes-AMG Klasa C Coupé

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG Klasa C Coupé.

      Mercedes-AMG CLS Coupé

      Zdjęcie przedstawia przód modelu Mercedes-AMG CLS.

      Mercedes-AMG Klasa E Coupé

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG Klasa E Coupé.

      Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé

      Zdjęcie przedstawia przód 4-drzwiowego modelu Mercedes-AMG GT Coupé w ujęciu bocznym.

      SUV-y

      Mercedes-AMG GLA SUV

      Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG GLA.

      Mercedes-AMG GLB SUV

      Zdjęcie przedstawia tył modelu Mercedes-AMG GLB w ujęciu z boku.

      Mercedes-AMG GLC SUV

      Zdjęcie przedstawia widok boczny tylny pojazdu Mercedes-AMG GLC.

      Mercedes-AMG GLC Coupé

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GLC Coupé.

      Mercedes-AMG GLE SUV

      Zdjęcie przedstawia przód modelu Mercedes-AMG GLE w ujęciu z boku.

      Mercedes-AMG GLE Coupé

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-Benz GLE Coupé.

      Mercedes-AMG GLS SUV

      Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG GLS.

      Mercedes-AMG Klasa G

      Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG Klasy G z bocznej perspektywy.

      Kombi

      Mercedes-AMG CLA Shooting Brake

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG CLA Shooting Brake.

      Mercedes-AMG Klasa E Kombi

      Zdjęcie przedstawia Mercedes-AMG Klasa E Kombi.

      Kabriolety i roadstery

      Mercedes-AMG Klasa C Kabriolet

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG Klasa C Kabriolet.

      Mercedes-AMG Klasa E Kabriolet

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG Klasa E Kabriolet.

      Mercedes-AMG SL Roadster

      Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG SL Roadster.

      Mercedes-AMG GT Coupé: średnie zużycie paliwa: 12,8-12,6 l/100 km; średnia emisja CO2: 290-287 g/km
      Mercedes-AMG GT C Coupé: średnie zużycie paliwa: 12,8-12,7 l/100 km; średnia emisja CO2: 290-288 g/km
      Mercedes-AMG GT R Coupé: średnie zużycie paliwa: 12,7-12,6 l/100 km; średnia emisja CO2: 289-288 g/km<p>Podane wartości ustalono zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową. Są to „wartości CO₂ WLTP” w rozumieniu Art. 2 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Wartości zużycia paliwa obliczono na bazie tych danych. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu. Zużycie prądu zostało określone na podstawie rozporządzenia 692/2008/WE.</p>