Mercedes-AMG.

Nasz napęd


Dla wszystkich tych, którzy kochają dynamikę.

Wierzymy w konkurencję, idee, wysoką wydajność, wyższość. To tu sztuka inżynieryjna spotyka się z wyjątkowym nastawieniem: witamy w świecie Mercedes-AMG. Z takim charakterem uzyskujemy moc do wyścigów oraz do zwykłej jazdy po drogach. Nazywamy to „AMG Driving Performance”.

Nasz napęd


Dla wszystkich tych, którzy kochają dynamikę.

Wierzymy w konkurencję, idee, wysoką wydajność, wyższość. To tu sztuka inżynieryjna spotyka się z wyjątkowym nastawieniem: witamy w świecie Mercedes-AMG. Z takim charakterem uzyskujemy moc do wyścigów oraz do zwykłej jazdy po drogach. Nazywamy to „AMG Driving Performance”.

-
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ z perspektywy bocznej tylnej.

AMG DNA – co wyróżnia model Mercedes-AMG?

Prawdziwy mistrz najwyższych osiągów - każdy pojazd Mercedes-AMG jest opracowywany i projektowany w Affalterbach już na etapie planowania koncepcji pojazdu na bazie nowego modelu Mercedes-Benz.

Dotyczy to w szczególności modeli Mercedes-AMG GT, które zostały zaprojektowane i opracowane w całości w AMG. W samym dziale rozwoju pracuje ponad 800 z 2000 naszych wszystkich pracowników. Idealne dopasowanie wszystkich komponentów pozwala stworzyć pojazd, który zapewnia frajdę z jazdy nie tylko po drogach publicznych, ale również i na torach wyścigowym.

Mercedes-AMG silnik biturbo AMG 4,0 l V8.

Rozwijaj swoją pasję, osiągnij mistrzostwo.

Sercem AMG Driving Performance jest zawsze silnik. Ale tylko precyzyjne współdziałanie całego układu napędowego i perfekcyjne zestrojenie podwozia pozwala przenieść moc silnika na drogę.

W samochodzie Mercedes-AMG można doświadczyć niesamowitego przyspieszenia: natychmiastowego, intensywnego, potężnego, imponującego. To zapewniają jedyne w swoim rodzaju napędy AMG Performance. Odpowiadają za dynamiczne reakcje i dużą zwinność - w połączeniu z wysoką mocą i maksymalną efektywnością.

Mercedes-AMG GT C Coupé z perspektywy bocznej tylnej.

Pasja w idealnej równowadze.

Również pojazdem Mercedes-AMG można dojechać z punktu A do punktu B, ale na swój własny, indywidualny sposób. Jednocześnie możesz czerpać z tego dużo frajdy, bo w zasadzie każdy zakręt traktujesz jako zaproszenie.

Prowadzisz pojazd aktywnie i świadomie, ponieważ dynamika jazdy jest wyrazem Twojej osobowości. Twój Mercedes-AMG służy wsparciem w każdym momencie, ponieważ innowacyjna technologia podwozia AMG zapewnia równowagę pomiędzy dynamiką i kontrolą, służąc jednemu celowi: poczuciu, że to Ty masz kontrolę nad każdym zakrętem - a nie odwrotnie.   

Mercedes-AMG SL Roadster.
Zobacz ponownie

Usłysz prawdziwą adrenalinę.

Naciskasz przycisk start i bez reszty oddajesz się pasji. Potężne, dźwięczne dudnienie układu wydechowego to jeden z niepowtarzalnych znaków rozpoznawczych każdego modelu Mercedes-AMG.

Jednocześnie każdy model ma swoje własne, niepowtarzalne brzmienie. Dopasowane dokładnie do wybieralnych programów jazdy, słyszalne jest w pełni podczas jazdy. Każda sytuacja na drodze jest powiązana z dopasowanym charakterem dźwięku. Jedyna w swoim rodzaju symfonia dla entuzjastów mocy.

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ z perspektywy bocznej tylnej.

Osiągi AMG są zawsze rozpoznawalne po wyglądzie.

Spotykając na trasie pojazd Mercedes-AMG, widzimy, jak poruszają się prawdziwe emocje. Jazda nim to z kolei wyraz pasji. Już na pierwszy rzut oka widać dominujący i niepowtarzalny język wzornictwa.

Charakterystyczne dla AMG osłony chłodnicy i duże wloty powietrza nadają każdemu pojazdowi Mercedes-AMG niepowtarzalne oblicze. Wyraziste okładziny progów bocznych, dyfuzor, zależne od konkretnego modelu tylne błotniki oraz do czterech końcówek rur wydechowych: to właśnie wyraz prawdziwie sportowego DNA.

Technologia i innowacje AMG


Driving Performance z Affalterbach.

AMG i sporty motorowe są ze sobą nierozerwalnie związane. Dążenie do najwyższych osiągów, precyzji i wydajności to nieodłączna część wizerunku marki. Każdy pojazd Mercedes-AMG to obietnica wyjątkowych osiągów, fascynującej przyjemności z jazdy i jakości w najdrobniejszych szczegółach.

Technologia i innowacje AMG


Driving Performance z Affalterbach.

AMG i sporty motorowe są ze sobą nierozerwalnie związane. Dążenie do najwyższych osiągów, precyzji i wydajności to nieodłączna część wizerunku marki. Każdy pojazd Mercedes-AMG to obietnica wyjątkowych osiągów, fascynującej przyjemności z jazdy i jakości w najdrobniejszych szczegółach.

    Typowy silnik V8 Mercedes-AMG

    Zdjęcie przedstawia 4,0-litrowy silnik Mercedes-AMG V8 biturbo.

    Sercem każdego modelu Mercedes-AMG jest silnik, na przykład 4,0-litrowy V8 biturbo o mocy od 350 kW (476 KM) do 470 kW<p>Dane na temat mocy nominalnej i nominalnego momentu obrotowego zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzaniem (WE) o numerze 715/2007.</p> (639 KM). Charakteryzuje się spontaniczną reakcją, doskonałym oddawaniem mocy, osiągami na poziomie wyścigowym, wysoką wydajnością i typowym dla marki dźwiękiem silnika V8.

    AMG Performance-Hybrid

    Zdjęcie przedstawia cały układ napędowy Mercedes-AMG SL Roadster.

    Wydajny system hybrydowy E PERFORMANCE łączy silnik AMG V8-Biturbo z silnikiem elektrycznym, zapewniając niezwykle spontaniczną reakcję i wyjątkowo wysoką wydajność systemu. W pełni zmienny napęd na wszystkie koła jest wspomagany przez silnik elektryczny poprzez bezpośrednie napędzanie tylnej osi, zapewniając w ten sposób dodatkowy napęd.

    Skrzynia biegów AMG

    Zdjęcie przedstawia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G.

    Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT zapewnia kierowcy optymalne wsparcie w przypadku szczególnie dynamicznego stylu jazdy i tworzy atmosferę wyścigów podczas każdej jazdy. Sportowa, szybka zmiana biegów lub ledwo wyczuwalna zmiana biegów w zależności od trybu jazdy: dzięki nawet dziewięciu biegom silnik znajduje się przeważnie w optymalnym zakresie prędkości obrotowej.

    Hamulce AMG

    Zdjęcie przedstawia wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG.

    Wysokowydajny, kompozytowy układ hamulcowy AMG z tarczami hamulcowymi o dużych wymiarach wyróżnia się krótką drogą hamowania, precyzyjną reakcją, a także wysoką stabilnością i długim okresem eksploatacji, nawet przy intensywnym użytkowaniu.

    Project ONE

    Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG Project ONE w ujęciu z przodu.

    Mercedes-AMG Project ONE, dwumiejscowy supersportowy samochód, przenosi najnowocześniejszą technologię hybrydową Formuły 1 z toru wyścigowego na drogę. Napęd Plug-in Hybrid składa się z silnika benzynowego V6 o pojemności 1,6 litra oraz czterech silników elektrycznych, generując łączną moc ponad 1000 KM.  

    AMG TRACK PACE*

    Zdjęcie przedstawia AMG TRACK PACE na wyświetlaczu multimedialnym.

    Nagraj swoje okrążenie toru bezpośrednio za pomocą systemu multimedialnego pojazdu. Czasy delta wyświetlane są na w pełni cyfrowym zestawie wskaźników, punkty hamowania wybranego okrążenia referencyjnego rozpoznawane są na wyświetlaczu Head-up, a sygnały akustyczne z systemu dźwiękowego i efekty wizualne z oświetlenia zewnętrznego informują o aktualnych osiągach. Możesz też podłączyć swój smartfon, aby synchronicznie nagrywać wideo z wyścigu i przesyłać wszystkie dane wyścigu w celu porównywania okrążeń.

    * To wyposażenie masz do dyspozycji jako funkcję on-demand także do późniejszej aktywacji w pojeździe. W tym celu konieczna jest rejestracja na portalu Mercedes me, zatwierdzenie warunków użytkowania usług Mercedes me connect oraz przynajmniej tymczasowe powiązanie pojazdu z kontem użytkownika. Dodatkowo aktywacja wymaga przesyłu danych do samochodu oraz jego odpowiedniego wyposażenia. Następnie w samochodzie dokonuje się trwała aktywacja funkcji on-demand, nawet jeśli później zrezygnujesz z usług Mercedes me connect i usuniesz samochód z konta użytkownika. Na portalu Mercedes me lub od swojego Autoryzowanego Dealera Mercedes-Benz otrzymasz wszystkie informacje na temat technicznych wymagań.

    Dostępność modułu komunikacyjnego (LTE) jest tymczasowo ograniczona w niektórych pojazdach ze względu na trudności z zaopatrzeniem w podzespoły. Dlatego też w tych pojazdach usługi Mercedes me connect, a także system powiadamiania o wypadkach drogowych (eCall), nie są dostępne. Aktualne informacje na ten temat można uzyskać u dealera Mercedes-Benz.

    One Man, One Engine


    Wysokiej jakości wykonanie z jednego źródła.

    Tradycyjnie budujemy silniki 4- i 8-cylindrowe ręcznie, zgodnie z filozofią „One Man, One Engine”. Jeden technik montuje silnik i przy tym jest odpowiedzialny za wszystkie etapy, od montażu wału korbowego i montażu wałków rozrządu po okablowanie i uzupełnienie oleju silnikowego - o czym świadczy podpis technika na plakietce silnika AMG.

    One Man, One Engine


    Wysokiej jakości wykonanie z jednego źródła.

    Tradycyjnie budujemy silniki 4- i 8-cylindrowe ręcznie, zgodnie z filozofią „One Man, One Engine”. Jeden technik montuje silnik i przy tym jest odpowiedzialny za wszystkie etapy, od montażu wału korbowego i montażu wałków rozrządu po okablowanie i uzupełnienie oleju silnikowego - o czym świadczy podpis technika na plakietce silnika AMG.

    Na zdjęciu widoczna jest hala produkcyjna Mercedes-AMG.

    Historia AMG


    Zrodzona z pasji do dynamiki.

    W 1967 roku z naszej niezwykłej pasji do sportów motorowych i techniki zrodziła się niezwykła firma. A jak Aufrecht, M jak Melcher i G jak Großaspach - nazwy kryjące się za tymi trzema literami są punktem wyjścia dla szybkiego rozwoju od dwuosobowej działalności do globalnej marki pod patronatem Mercedes-Benz.

    Historia AMG


    Zrodzona z pasji do dynamiki.

    W 1967 roku z naszej niezwykłej pasji do sportów motorowych i techniki zrodziła się niezwykła firma. A jak Aufrecht, M jak Melcher i G jak Großaspach - nazwy kryjące się za tymi trzema literami są punktem wyjścia dla szybkiego rozwoju od dwuosobowej działalności do globalnej marki pod patronatem Mercedes-Benz.

    Założyciele

    Dwóch pasjonatów sportów motorowych i techniki: Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher.

    Na zdjęciu dwaj założyciele Mercedes-AMG.
    Na zdjęciu widać kilka kultowych pojazdów AMG

    Sporty motorowe

    Sensacja: zwycięstwo AMG Mercedes 300 SEL 6.8 w 24-godzinnym wyścigu w Spa w 1971 roku.

    Technologia

    Od początku planowano oferować samochody do jazdy po drogach, z technologią sportów motorowych.

    Zdjęcie przedstawia pojazd Mercedes-AMG.
    Na zdjęciu widać budynek z napisem AMG.

    Affalterbach

    Dzisiaj Mercedes-AMG GmbH zatrudnia w swoim głównym zakładzie w Affalterbach około 2000 pracowników.

    Mercedes-AMG SL 43: średnie zużycie paliwa: 9,4-8,9 l/100 km; średnia emisja CO2: 214-201 g/km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.</p>
    Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+: średnie zużycie paliwa: 13,3-12,3 l/100 km; średnia emisja CO2: 293-278 g/km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.</p>
    Mercedes-AMG GT 43: średnie zużycie paliwa: 9,9-9,2 l/100 km; średnia emisja CO2: 226-209 g/km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.</p>
    Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+: średnie zużycie paliwa: 10,0-9,2 l/100 km; średnia emisja CO2: 226-209 g/km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.</p>
    Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: średnie zużycie paliwa: 10,0-9,2 l/100 km; średnia emisja CO2: 226-209 g/km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.</p>
    Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: średnie zużycie paliwa: 13,5-12,5 l/100 km; średnia emisja CO2: 308-284 g/km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.</p>
    Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: średnie zużycie paliwa: 13,5-13,0 l/100 km; średnia emisja CO2: 308-295 g/km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.</p>
    Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: średnie zużycie paliwa: 7,9 l/100 km; średnia emisja CO2: 180 g/km; średnie zużycie energii elektrycznej: 12,0 kWh/100 km<p>Podane wartości zostały oznaczone zgodnie z metodą pomiarową określoną przepisami. Są to „wartości CO₂ WLTP”, w rozumieniu Art. 2 nr 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Parametry zużycia paliwa zostały obliczone na podstawie tych danych. Zużycie prądu obliczono zgodnie z rozporządzeniem 683/2008/WE. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu.<br> <br> Certyfikowane zużycie energii elektrycznej jest zwykle określane na podstawie maksymalnej mocy ładowania AC przy użyciu kabla Mode 3. Dlatego zaleca się ładowanie pojazdów z akumulatorem wysokiego napięcia w stacji ładowania Wallbox lub stacji ładowania AC za pomocą kabla Mode 3, aby uzyskać krótsze czasy i lepszą wydajność ładowania.</p>