Ogniwo paliwowe F-CELL.

Dowiedz się więcej o alternatywnych technologiach napędu.

Napęd elektryczny z ogniwem paliwowym


Zrozumienie ogniwa paliwowego F-CELL.

Napęd elektryczny z ogniwem paliwowym


Zrozumienie ogniwa paliwowego F-CELL.

Nowoczesny samochód z ogniwem paliwowym jest napędzany energią pozyskiwaną z wodoru. Auta wodorowe Mercedes-Benz wyznaczają nowe trendy, ponieważ nie emitują ani CO2, ani lokalnych zanieczyszczeń.

Model GLC F-CELL łączy przy tym ekologiczny napęd z wykorzystaniem ogniw paliwowych z dodatkowym akumulatorem litowo-jonowym, który może być bardzo prosto ładowany przy pomocy technologii Plug-in. Długie trasy i krótkie czasy tankowania nie są żadnym problemem dla tego SUV-a.

GLC F-CELL


Mercedes-Benz GLC F-CELL.

GLC F-CELL


Mercedes-Benz GLC F-CELL.

GLC F-CELL
GLC F-CELL

Mercedes-Benz prezentuje z GLC F-CELL następny kamień milowy na drodze do bezemisyjnej jazdy. Ten model elektryzuje podwójnie, ponieważ jako pierwszy na świecie łączy innowacyjną technologię zasilania energią z ogniw paliwowych oraz z akumulatora w napęd Plug-in Hybrid: poza wodorem w pełni elektryczny wariant popularnego SUV-a może ładować także prąd. Inteligentne współdziałanie pomiędzy akumulatorem a ogniwem paliwowym oraz krótkie czasy tankowania sprawiają, że model GLC F-CELL jest najbardziej przydatnym, codziennym, elektrycznym towarzyszem na długich trasach.

GLC F-CELL
Średnie zużycie wodoru: 0,34 kg/100 km; średnia emisja CO2: 0 g/km; średnie zużycie energii elektrycznej: 13,7 kWh/100 km

* Pomiar w obecności przedstawiciela TÜV.

Jak robimy z wodoru paliwo przyszłości


Jak robimy z wodoru paliwo przyszłości.

Połączenie technologii ogniw paliwowych i akumulatora umożliwia jazdę już po kilku minutach tankowania. Dowiedz się więcej o komponentach napędu w modelu GLC F-CELL.

Jak robimy z wodoru paliwo przyszłości


Jak robimy z wodoru paliwo przyszłości.

Połączenie technologii ogniw paliwowych i akumulatora umożliwia jazdę już po kilku minutach tankowania. Dowiedz się więcej o komponentach napędu w modelu GLC F-CELL.

Gniazdo ładowania

Akumulator litowo-jonowy może być ładowany jako dodatkowe źródło energii poprzez gniazdo w tylnym zderzaku.

Akumulator litowo-jonowy

Akumulator litowo-jonowy dysponuje pojemnością brutto 13,5 kWh i służy oprócz ogniw paliwowych dodatkowo jako źródło energii dla silnika elektrycznego.


Inteligentne połączenie systemu ogniw paliwowych i akumulatorów zapewnia optymalizację efektywności i komfortu.

Tankowanie wodoru

Dzięki technologii zbiornika 700 bar model GLC F-CELL tankuje całą ilość wodoru w ciągu trzech minut na stacji tankowania wodoru.


Po jednym tankowaniu model GLC F-CELL wytwarza wystarczająco dużo energii dla zasięgu do maksymalnie 430 km[2]. Dodatkowo kierowca F-CELL czerpie korzyści z zasięgu do 51 km[2] z akumulatora litowo-jonowego.

Zbiornik wodoru

Dwa zbiorniki osłonięte włóknami węglowymi, które są montowane w podłodze pojazdu, mieszczą około 4,4 kg wodoru.


Dzięki stanowiącej międzynarodowy standard technologii zbiorników 700 bar zapas wodoru można uzupełnić w ciągu jedynie trzech minut. W ten sposób proces tankowania czasowo nie różni się od tankowania samochodu z silnikiem spalinowym.

System napędowy z ogniwami paliwowymi

Energia z ogniw paliwowych: prosta zasada z maksymalną skutecznością.


Model GLC F-CELL Mercedes-Benz łączy po raz pierwszy technikę ogniw paliwowych z Plug-in Hybrid.

GLC F-CELL: średnie zużycie wodoru: 0,34 kg/100 km; średnia emisja CO2: 0 g/km; średnie zużycie energii elektrycznej: 13,7 kWh/100 km.(2)