Mercedes-AMG GT3 i Mercedes-AMG GT4.

Perfection improved.

Mercedes-AMG Customer Racing


Sporty motorowe z bliska.

Najwyższe osiągi i zorientowanie na klienta: to właśnie wyróżnia program Mercedes-AMG Customer Racing. Od 2010 r. zespoły wyścigowe odnoszą sukcesy dzięki samochodom GT z Affalterbach, wygrywając legendarne klasyki, takie jak 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i przenosząc fascynację sportami motorowymi na całym świecie.

Mercedes-AMG Customer Racing


Sporty motorowe z bliska.

Najwyższe osiągi i zorientowanie na klienta: to właśnie wyróżnia program Mercedes-AMG Customer Racing. Od 2010 r. zespoły wyścigowe odnoszą sukcesy dzięki samochodom GT z Affalterbach, wygrywając legendarne klasyki, takie jak 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i przenosząc fascynację sportami motorowymi na całym świecie.

Zdjęcie przedstawia kilka pojazdów AMG Customer Racing na torze wyścigowym, od przodu.
Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GT3, w ujęciu z boku.
Zdjęcie przedstawia wnętrze modelu Mercedes-AMG GT4.

Pojazdy


Zaprojektowane po to, by wygrywać.

Mercedes-AMG GT3 i Mercedes-AMG GT4 przenoszą AMG Driving Performance na tor wyścigowy. Oba samochody wyścigowe to zwycięzcy, którzy wyznaczają nowe standardy. Łączą spektakularny design z najwyższej klasy technologią wyścigową i wysokim poziomem bezpieczeństwa.

Pojazdy


Zaprojektowane po to, by wygrywać.

Mercedes-AMG GT3 i Mercedes-AMG GT4 przenoszą AMG Driving Performance na tor wyścigowy. Oba samochody wyścigowe to zwycięzcy, którzy wyznaczają nowe standardy. Łączą spektakularny design z najwyższej klasy technologią wyścigową i wysokim poziomem bezpieczeństwa.

Mercedes-AMG GT3.

Mercedes-AMG GT3.

Zdjęcie przedstawia przód pojazdu Mercedes-AMG GT3 w ujęciu z boku.

Moment obrotowy[1]

650 Nm

Przyspieszenie[1]

3,0 sekundy

od 0 do 100 km/h

Moc[1]

404 kW/550 KM

Mercedes-AMG GT4.

Mercedes-AMG GT4.

Moment obrotowy[1]

600 Nm

Przyspieszenie[1]

3,6 sekundy

od 0 do 100 km/h

Moc[1]

375 kW/510 KM

Zdjęcie przedstawia przód pojazdu Mercedes-AMG GT4 w ujęciu z boku.
[1] W zależności od klasyfikacji balansu osiągów danej serii wyścigowej.

Design nadwozia


Znakomity na wszystkich torach.  

Design nadwozia


Znakomity na wszystkich torach.  

  • Mercedes-AMG GT3

    Design Mercedesa-AMG GT3 uosabia czystą chęć do działania. Szerokie nadwozie, duże wloty powietrza, potężne tylne skrzydło - wszystko w tym wyczynowym samochodzie sportowym robi wrażenie. Każdy szczegół spełnia cel funkcjonalny i służy ogólnej wydajności.  

    Zdjęcie przedstawia tył pojazdu Mercedes-AMG GT3 w ujęciu z boku.

    Tak wygląda oblicze mistrza.

    Zdjęcie przedstawia przód pojazdu Mercedes-AMG GT3 w widoku szczegółowym.

    Obok charakterystycznej osłony chłodnicy pojazdu Mercedes-AMG GT3 wzrok przyciąga regulowany przedni splitter z włókna węglowego, który służy również do zapewnienia docisku na przedniej osi. Wloty powietrza w przednim zderzaku zapewniają między innymi skuteczne chłodzenie przedniego układu hamulcowego.

    Dominujące skrzydło.

    Zdjęcie przedstawia tył pojazdu Mercedes-AMG GT3 w widoku szczegółowym.

    Maksymalną siłę docisku na tylną oś i wysoką wydajność aerodynamiczną zapewnia wielostopniowo regulowane tylne skrzydło i efektowny dyfuzor. Duże otwory w tylnym zderzaku pojazdu Mercedes-AMG GT3 kierują ciepłe powietrze z dala od tylnych kół.

    Pakiet świateł LED.

    Zdjęcie przedstawia przód pojazdu Mercedes-AMG GT3 w widoku szczegółowym.

    Nowy, zoptymalizowany pakiet świateł przyczynia się do charakterystycznego wyglądu modelu Mercedes-AMG GT3. Oprócz mocnych, diodowych reflektorów głównych, które zapewniają doskonałe oświetlenie toru jazdy, dostępne są opcjonalne, wysokowydajne reflektory pomocnicze, które sprawdzają się na dłuższych dystansach.

  • Mercedes-AMG GT4

    Mercedes-AMG GT4 przenosi wyrazisty język stylistyki obecnej rodziny GT na tor wyścigowy. W przypadku samochodu wyścigowego sylwetka została jeszcze bardziej zoptymalizowana podczas szeroko zakrojonych testów w tunelu aerodynamicznym. W rezultacie otrzymujemy fascynujący spektakl pełen dynamizmu i siły.

    Zdjęcie przedstawia tył pojazdu Mercedes-AMG GT4 w ujęciu z boku.

    Z rodziny GT.

    Zdjęcie przedstawia przód pojazdu Mercedes-AMG GT4.

    Niewątpliwie AMG, typowy GT. Jednym ze znaków rozpoznawczych pojazdu Mercedes-AMG GT4 jest płaski przód z pochyloną do przodu osłoną chłodnicy. Szeroki splitter generuje docisk na przedniej osi, wspomagany przez boczne elementy aerodynamiczne i dodatkową krawędź odcinającą przepływ powietrza na masce (klapa Gurneya).

    Pod znakiem aerodynamiki.

    Zdjęcie przedstawia tył pojazdu Mercedes-AMG GT4 w widoku szczegółowym.

    Tył Mercedesa-AMG GT4 zachwyca muskularnymi proporcjami. Tylne skrzydło ma szeroki zakres regulacji, aby uzyskać optymalną równowagę między niskim oporem a wysokim dociskiem. Tylny drążek kierowniczy oparty na GT3 zapewnia większą trwałość podczas wyścigów wytrzymałościowych.  

    Pakiet świateł LED.

    Zdjęcie przedstawia przód pojazdu Mercedes-AMG GT4 w widoku szczegółowym.

    Koncepcja oświetlenia w GT4 odpowiada stylistyce obecnych pojazdów GT. Wysokowydajne reflektory główne LED oświetlają tor wyścigowy lepiej niż kiedykolwiek. W ciemności lub w warunkach ograniczonej widoczności zapewnia to decydujące korzyści w zakresie bezpieczeństwa i wydajności.

Design wnętrza


Kokpity bez kompromisów.

Design wnętrza


Kokpity bez kompromisów.

  • Mercedes-AMG GT3

    Kokpit pojazdu Mercedes-AMG GT3 zachwyca perfekcyjną ergonomią i funkcjonalną atmosferą samochodu wyścigowego: każdy szczegół został przemyślany i zoptymalizowany pod kątem użytkowania, wszystko zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej wygodzie użytkownika. Centralnym elementem wnętrza jest klatka bezpieczeństwa z włókna węglowego, dzięki której GT3 wyznacza standardy.

    Zdjęcie przedstawia wnętrze modelu Mercedes-AMG GT3.

    Bezpieczne miejsce pracy.

    Zdjęcie przedstawia kokpit modelu Mercedes-AMG GT3.

    Karbonowa skrzynia fotela jest częścią koncepcji bezpieczeństwa. Jest przykręcona do stalowej klatki bezpieczeństwa i aluminiowej ramy przestrzennej, a wraz ze zintegrowanym zagłówkiem i sześciopunktowym pasem ze wzmocnionymi punktami mocowania zapewnia ochronę dostosowaną do warunków panujących na torze wyścigowym.

    Ergonomiczne wnętrze.

    Zdjęcie przedstawia kokpit i elementy obsługi modelu Mercedes-AMG GT3.

    W modelu Mercedes-AMG GT3 wszystkie elementy sterujące są intuicyjnie rozmieszczone i łatwo dostępne. Fluorescencyjne napisy zapewniają dobrą widoczność nawet w nocy. Konsola środkowa jest pochylona w stronę kierowcy, co ułatwia szybki dostęp do zgrupowanych tam przełączników.

    Wszystko pod kontrolą.

    Zdjęcie przedstawia kierownicę wyścigową Mercedes-AMG GT3.

    Kierownica wyścigowa z manetkami do zmiany biegów pozwala doskonale kontrolować pojazd. Za pomocą przycisków sterujących na kierownicy kiwrowca może aktywować dodatkowe funkcje, takie jak radio, kierunkowskazy lub funkcję picia. Gumowane powierzchnie chwytne zapewniają optymalną przyczepność i amortyzację podczas wyścigów.

    Regulowane pedały wyścigowe.

    Zdjęcie przedstawia kokpit i elementy obsługi modelu Mercedes-AMG GT3.

    Ze względu na stałą konstrukcję fotela, dostosowanie do różnych rozmiarów kierowcy w Mercedes-AMG GT3 odbywa się wyłącznie poprzez regulację kierownicy i pedałów - nie poprzez fotel. Pozostaje w swoim położeniu, dzięki czemu środek ciężkości pojazdu i rozkład obciążenia na koła pozostają zawsze takie same.

    Digital Display Unit.

    Zdjęcie przedstawia centralny wyświetlacz pojazdu Mercedes-AMG GT3.

    Centralny wyświetlacz jest umieszczony dokładnie w polu widzenia pilota. Tak zwany DDU (Digital Display Unit) pokazuje istotne informacje, takie jak prędkość, prędkość obrotowa, temperatury robocze, czasy okrążeń, wskaźnik biegów i zmiany biegów. Pilot może wyświetlić dodatkowe informacje za pomocą przycisku na kierownicy.

    Zachowaj przyjemny chłód przez cały czas.

    Zdjęcie przedstawia wnętrze modelu Mercedes-AMG GT3.

    Podczas wyścigów może zrobić się gorąco nie tylko na torze, ale także w kokpicie. Z tego powodu model Mercedes-AMG GT3 może być na życzenie wyposażony w klimatyzację oraz regulowaną wentylację fotela i kasku. Wraz z efektywną wentylacją wnętrza systemy te w znacznym stopniu przyczyniają się do zmniejszenia obciążenia kierowcy.

  • Mercedes-AMG GT4

    We wnętrzu Mercedesa-AMG GT4 króluje ergonomia i funkcjonalność: wszystkie elementy, systemy i wyświetlacze zostały zaprojektowane tak, aby nawet mniej doświadczeni kierowcy czuli się od razu jak w domu. Nawet wysocy kierowcy znajdą wystarczająco dużo miejsca w przestronnym kokpicie.  

    Zdjęcie przedstawia wnętrze modelu Mercedes-AMG GT4.

    Wytrzymała skrzynia fotela z włókna węglowego.

    Zdjęcie przedstawia kokpit modelu Mercedes-AMG GT4.

    Skrzynia fotela z włókna węglowego w modelu Mercedes-AMG GT4 jest bezpośrednio połączona z aluminiową ramą spaceframe i stalową klatką bezpieczeństwa. Ta integracja zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo na torze wyścigowym. Jeśli GT4 jest używany jako taksówka wyścigowa, można również zamontować dostępne opcjonalnie siedzisko z włókna węglowego dla pasażera.  

    Kokpit dla kierowców wyścigowych.

    Zdjęcie przedstawia kokpit modelu Mercedes-AMG GT4.

    Deska rozdzielcza Mercedesa-AMG GT4 wygląda jak potężne skrzydło i podkreśla szerokość. Całe wnętrze jest równie ergonomiczne, co intuicyjne. Konsola środkowa odchyla się w stronę kierowcy, a wszystkie elementy sterujące są w zasięgu ręki. Fluorescencyjne napisy ułatwiają obsługę w nocy.  

    Kierownica wyścigowa AMG.

    Zdjęcie przedstawia kierownicę wyścigową w kokpicie pojazdu Mercedes-AMG GT4.

    Wyścigowa kierownica z mechanizmem szybkiego zwalniania ułatwia kierowcy wsiadanie i wysiadanie. Ergonomicznie rozmieszczone łopatki zmiany biegów umożliwiają szybką zmianę biegów bez odrywania rąk od kierownicy. Liczne dodatkowe funkcje można obsługiwać za pomocą przycisków na kierownicy.  

    Pedały z funkcją szybkiej regulacji.

    Zdjęcie przedstawia kierownicę wyścigową w kokpicie pojazdu Mercedes-AMG GT4.

    Pedały wyścigowe w pojeździe Mercedes-AMG GT4 odpowiadają pod względem technologicznym pedałom w modelu GT3. Dzięki sprawdzonemu systemowi szybkiej regulacji można indywidualnie i szybko ustawić dokładną pozycję siedzącą dla kierowców o różnej posturze.

    Digital Display Unit.

    Zdjęcie przedstawia centralny wyświetlacz w kokpicie pojazdu Mercedes-AMG GT4.

    Centralny wyświetlacz wielofunkcyjny - tak zwany DDU (Digital Display Unit) - w polu widzenia kierowcy zapewnia jasność i przejrzystość wszystkich ważnych informacji i stanów pracy modelu Mercedes-AMG GT4. Wskazania można zmieniać za pomocą przycisku na kierownicy.

    Odświeżenie na życzenie.

    Zdjęcie przedstawia wnętrze modelu Mercedes-AMG GT4.

    Doskonały przepływ powietrza we wnętrzu oraz opcjonalny układ klimatyzacji w modelu Mercedes-AMG GT4 zapewniają przyjemne wrażenia z jazdy i większą koncentrację podczas wyścigów. Większy komfort zapewnia opcjonalna wentylacja fotela i kasku, która jest również dostępna jako opcja.

Osiągi


Tutaj siła spotyka się z precyzją.

Osiągi


Tutaj siła spotyka się z precyzją.

  • Mercedes-AMG GT3

    Mercedes-AMG GT3 to synonim konkurencyjności. Tydzień po tygodniu udowadnia swoje właściwości w najbardziej konkurencyjnych seriach sportowych dla klientów na świecie. Maksymalna niezawodność, imponujące osiągi, doskonałe właściwości jezdne i przełomowe bezpieczeństwo zawsze były częścią jego istoty.  

    Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GT3, w ujęciu z boku.

    Silnik i instalacja elektryczna.

    Zdjęcie przedstawia kokpit modelu Mercedes-AMG GT3.

    6,3-litrowy silnik V8 AMG w GT3 imponuje mocą i niezawodnością. Dzięki smarowaniu z suchą miską olejową jest zamontowany szczególnie nisko, co umożliwia precyzyjne prowadzenie. Elektroniczne systemy kontroli dynamiki jazdy zostały opracowane specjalnie pod kątem sportów wyścigowych - od kontroli trakcji po ABS. Opcjonalnie dostępna jest funkcja drop-start, która automatycznie uruchamia silnik po zwolnieniu podnośnika pneumatycznego.

    6-biegowa wyścigowa skrzynia biegów AMG.

    Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GT3.

    Aby zapewnić ekstremalnie szybką zmianę biegów, Mercedes-AMG GT3 ma sekwencyjną, sześciobiegową, wyścigową skrzynię biegów. Posiada ona zewnętrznie regulowany mechanizm różnicowy i jest zamontowana na tylnej osi zgodnie z koncepcją transaxle. Połączenie z silnikiem jest odporne na skręcanie i moment obrotowy dzięki rurze dynamometrycznej z włókna węglowego.

    Podwozie dostosowane pod kątem sportów wyścigowych.

    Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GT3.

    Precyzyjne prowadzenie, dokładne sprzężenie zwrotne, doskonałe hamowanie - te cechy pozwalają wszystkim kierowcom szybko nabrać zaufania do modelu Mercedes-AMG GT3. Podwozie i układ hamulcowy oferują najlepsze technologie wyścigowe - od regulowanych stabilizatorów i amortyzatorów po ABS, który kierowca może regulować na wiele sposobów w kokpicie.

  • Mercedes-AMG GT4

    Niemal seryjna koncepcja Mercedes-AMG GT4 łączy w sobie wyrafinowaną technologię wyścigową z najlepszym możliwym bezpieczeństwem i ekonomią. W najnowszej wersji pojazdu wyścigowego dla klientów wprowadzono techniczne optymalizacje, które między innymi jeszcze bardziej poprawiają osiągi na dłuższych trasach.

    Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GT4, w ujęciu z przodu.

    Silnik i instalacja elektryczna.

    Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GT4.

    4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG przekonuje długim czasem pracy i rezerwami mocy. Zoptymalizowana koncepcja chłodzenia uzupełnia sprawdzoną technologię seryjną. Cyfrowym sercem systemu jest wyścigowy układ sterowania silnikiem, który gwarantuje optymalną krzywą mocy. Innowacyjny system kontroli momentu obrotowego zapewnia doskonałe dozowanie i właściwości jezdne.

    6-biegowa wyścigowa skrzynia biegów AMG.

    Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GT4.

    Sekwencyjna 6-biegowa wyścigowa skrzynia biegów AMG jest zamontowana na tylnej osi modelu Mercedes-AMG GT4 zgodnie z zasadą transaxle i sterowana pneumatycznie. Zewnętrzny, mechanicznie regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu optymalizuje prowadzenie pod kątem specyficznych wymagań w trakcie wyścigów.

    Podwozie dostosowane pod kątem sportów wyścigowych.

    Zdjęcie przedstawia model Mercedes-AMG GT4.

    Podwozie pojazdu Mercedes-AMG GT4 z podwójnymi wahaczami osi i regulowanymi amortyzatorami zapewnia precyzyjną reakcję na ruchy kierownicy, doskonałą zwinność i znakomitą przyczepność. Wyścigowy układ hamulcowy charakteryzuje się zoptymalizowanym przepływem powietrza, co gwarantuje skuteczne chłodzenie, a tym samym doskonałą skuteczność hamowania.

Główne cechy


Definicja nowych standardów.

Główne cechy


Definicja nowych standardów.

Zdjęcie przedstawia wnętrze modelu Mercedes-AMG GT3.
Zdjęcie przedstawia wnętrze modelu Mercedes-AMG GT3.

Bezpieczne sporty motorowe.

Mercedes-AMG GT3 i GT4 to jedne z najdalej idących koncepcji bezpieczeństwa w swojej klasie. Klatka bezpieczeństwa ze stali o wysokiej wytrzymałości jest przykręcona do aluminiowej ramy przestrzennej. Karbonowa klatka bezpieczeństwa kierowcy ze zintegrowanym zagłówkiem może zapewnić znacznie wyższy poziom ochrony niż tradycyjne fotele wyścigowe.

Zdjęcie przedstawia wnętrze modelu Mercedes-AMG GT3.

Czysta ergonomia.

Wnętrze pojazdu Mercedes-AMG GT3 i GT4 zostało zredukowane do najistotniejszych elementów. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem maksymalnej przyjazności dla użytkownika - z łatwo dostępnymi i intuicyjnie rozmieszczonymi elementami obsługowymi oraz czytelnymi wyświetlaczami. Każdy kierowca znajdzie optymalne miejsce dla doskonałej kontroli nad pojazdem.

Koszty eksploatacji i obsługa

Zwiększona wydajność.

Wysoka stabilność GT3 i GT4 obniża koszty eksploatacji. Pojazdy Customer Racing charakteryzują się przyjaznym serwisowaniem. Dzięki temu praca przy pojeździe jest jeszcze szybsza, łatwiejsza i bardziej intuicyjna. Przeglądy i wymiana części w GT3 są optymalizowane dzięki funkcji automatycznego śledzenia czasu pracy.

AMG Lightweight Performance

AMG Lightweight Performance.

Podwozie, nadwozie i wszystkie komponenty pojazdów Customer Racing są zoptymalizowane pod względem masy w najdrobniejszych szczegółach. Oprócz zastosowania włókna węglowego, wyjątkowo lekka aluminiowa rama spaceframe przyczynia się między innymi do wyjątkowej dynamiki modeli Mercedes-AMG GT3 i GT4 na torze wyścigowym.

Kontakt


Pytania lub prośby dotyczące Mercedes-AMG Customer Racing.

Kontakt


Pytania lub prośby dotyczące Mercedes-AMG Customer Racing.

Zainteresowaliśmy Cię?

W takim razie poznaj cały świat Mercedes-AMG Customer Racing!

Zarządzanie klientami i zespołem

Julian Schoch
Julian.Schoch@daimler.com

Zarządzanie klientami i zespołem

Florian Möhring
Florian.Moehring@daimler.com