Bordowy Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198).

1954 | Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing”

Stworzony na torze wyścigowym: w 1952 roku Mercedes-Benz osiąga spektakularne międzynarodowe sukcesy. „SL” - to dwie litery oznaczające „superlekki”. Od 1954 r., począwszy od legendarnego 300 SL „Gullwing” charakterystyka SL żyje w pojazdach seryjnych. Każda generacja kontynuuje tę niepowtarzalną tradycję.

Mercedes-Benz 200, W 115 „Strich-Acht” na żwirowym parkingu.

1968 | Mercedes-Benz „Strich-Acht”

Modele czterocylindrowe 200 D do 220 były zgrupowane w typoszeregu W 115, podczas gdy obydwu modelom sześciocylindrowym 230 i 250 przypisano oznaczenie typoszeregu W 114. Potocznie modele te były nazywane modelami „Nowej Generacji”.

Mercedes-Benz 280 SE (typoszereg 116) na drodze w winnicą w tle.

1972 | Mercedes-Benz Klasy S typoszereg 116

We wrześniu 1972 r. publiczności zaprezentowano zupełnie nową generację pojazdów klasy luksusowej. Pierwszy oficjalnie nazwany „Mercedes-Benz Klasy S” – wewnętrzne oznaczenie W 116 – zastąpił serię 108/109 i początkowo obejmował modele 280 S, 280 SE i 350 SE.

Klasa E Kombi typoszeregu 123 z otwartym bagażnikiem.

1977 | Mercedes-Benz typoszereg 123 Kombi

W styczniu 1976 roku nowa generacja klasy średniej (W 123) zachwyca klientów, którzy początkowo czekają na swój samochód nawet rok z powodu dużego zapotrzebowania. Po limuzynie w 1977 roku pojawiło się coupé, limuzyna z długim rozstawem osi, a wraz z kombi po raz pierwszy fabryczny samochód kombi.

Czerwona Klasa G z typoszeregu 460 na pustyni.

1979 | Mercedes-Benz Klasy G

W lutym 1979 roku wraz z prezentacją modelu Mercedes-Benz Klasa G wkroczyliśmy na zupełnie nowy teren. Nowa generacja pojazdów terenowych została z jednej strony zaprojektowana jako ekskluzywny środek transportu o charakterze rekreacyjnym, ale z drugiej strony również do ciężkiej codziennej eksploatacji w trudnym terenie.

Srebrny Mercedes-Benz 190 E  stoi zaparkowany na tle zieleni.

1982 | Mercedes-Benz 190 E

Wydarzeniem wyczekiwanym z niecierpliwością była prezentacja kompaktowych limuzyn typu 190 i 190 E 8 grudnia 1982 roku. Oba modele nie zastąpiły poprzednich typów, lecz uzupełniły tradycyjny program samochodów osobowych Mercedes-Benz o trzecią linię główną. Nowy typoszereg wyróżniał się bardziej kompaktowymi wymiarami, mniejszą masą i zwiększoną ekonomicznością, bez kompromisów w zakresie właściwości jezdnych, bezpieczeństwa i niezawodności.

Benz Patent-Motorwagen z 1886 roku

1886 | Benz Patent-Motorwagen

Benz Patent-Motorwagen jest pierwszym samochodem na świecie. Carl Benz skonstruował go w 1885 roku, a 29 stycznia 1886 roku złożył wniosek o patent na „pojazd napędzany silnikiem gazowym”. Patent nr 37435, przyznany przez Cesarski Urząd Patentowy w Berlinie, jest aktem urodzenia samochodu.

Mercedes 35 KM z 1900 roku.

1900 | Mercedes 35 KM

W 1900 roku w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft z inicjatywy Emila Jellinka powstał pojazd, który znacznie różnił się od dotychczas stosowanej konstrukcji powozu. Emil Jellinek zapoczątkował rozwój całkowicie nowego samochodu z lekkim, wydajnym silnikiem, długim rozstawem osi i niskim środkiem ciężkości. Nowo skonstruowany model po raz pierwszy został nazwany „Mercedes” na cześć dziesięcioletniej wówczas córki Emila Jellinka.

Mercedes-Benz „Fintail” (W 111) z 1959 roku.

1959 | Bezpieczna karoseria ze strefami zgniotu: Mercedes-Benz „Fintail” (W 111)

W 1959 roku Mercedes-Benz wprowadził przełomową w branży innowację – bezpieczną karoserię. Jej konstruktor Béla Barényi miał następującą koncepcję: strefy zgniotu z przodu i z tyłu, a między nimi sztywna kabina pasażerska. Premierowym pojazdem była luksusowa limuzyna z typoszeregu 111, nazywana pieszczotliwie „Fintail”.

Testy ABS Klasy S typoszeregu 116 na torze testowym w zakładzie w Stuttgarcie-Untertürkheim.

1978 | System ABS w seryjnym samochodzie osobowym: Mercedes-Benz Klasy S (typoszereg 116)

W 1978 roku spełniło się marzenie inżynierów: Mercedes-Benz zaprezentował w Klasie S typoszeregu 116 system ABS zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania. Nawet przy hamowaniu z pełną mocą pojazd pozostaje zdolny do manewrowania, pozwalając ominąć niebezpieczne miejsca. Na bazie czujników ABS można było zbudować kolejne systemy wspomagające kierowcę.

Test zderzeniowy 500 SEL (Klasa S typoszeregu 126) z poduszką powietrzną podczas testu wypadkowego Mercedes-Benz w Sindelfingen.

1981 | Poduszka powietrzna w seryjnym samochodzie osobowym: Mercedes-Benz Klasy S (typoszereg 126)

Pierwszym na świecie pojazdem seryjnym z poduszką powietrzną kierowcy i napinaczem pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera z przodu był w 1981 roku Mercedes-Benz Klasy S typoszeregu 126. W przypadku zderzenia wciągu kilku milisekund z kierownicy wyłania się poduszka powietrzna, tworząc bufor pomiędzy kierowcą a płytą czołową kierownicy. Uzupełnia ona pas bezpieczeństwa. Obecnie w całym pojeździe znajdują się liczne poduszki powietrzne.

Mercedes-Benz Intelligent Drive w Klasie S z perspektywy kierowcy.

2013 | Mercedes-Benz Intelligent Drive

Od 2013 roku liczne systemy wspomagające kierowcę łączone są pod nazwą Mercedes-Benz Intelligent Drive. Dzięki inteligentnemu połączeniu kamer, czujników i sterowników pojazd staje się „myślącym partnerem”. Systemy wspomagające kierowcę i ich coraz silniejsze połączenie sieciowe są przełomowe – i są kamieniem milowym na drodze do autonomicznej jazdy bez wypadków.

Czerwony EQS stoi przed elektrowniami wiatrowymi.

2021 | Pierwsza w pełni elektryczna luksusowa limuzyna Mercedes-Benz: EQS

EQS jest pierwszą w pełni elektryczną luksusową limuzyną Mercedes-Benz i pierwszym modelem opartym na modułowej architekturze pojazdów elektrycznych klasy luksusowej i wyższej. Światową premierę w seryjnym pojeździe świętuje ponadto MBUX Hyperscreen, graficzny interfejs użytkownika o wysokiej rozdzielczości, który rozciąga się na całą szerokość deski rozdzielczej.