Inteligentna elektromobilność.

Witamy w świecie samochodów Mercedes-Benz EQ.

Odkryj EQ


Bezkompromisowo elektryczny z modelami Mercedes-Benz EQ.

Odkryj EQ


Bezkompromisowo elektryczny z modelami Mercedes-Benz EQ.

Mobilność w pełni elektryczna, oznacza lokalnie zeroemisyjne, prawie bezgłośne poruszanie się i wybitne reakcje pojazdu podczas jazdy. To całkowicie nowe poczucie jazdy oraz wyznaczająca nowe trendy forma mobilności, która przypomina o pionierskiej pracy sprzed 130 lat.

Modele Mercedes-Benz EQ


Dynamiczne, prawie bezgłośne i lokalnie zeroemisyjne.

Nieważne, czy chodzi o sportowy SUV czy też rodzinny Van. Oferta całkowicie elektrycznych modeli Mercedes-Benz oferuje każdemu odpowiedni model.

Modele Mercedes-Benz EQ


Dynamiczne, prawie bezgłośne i lokalnie zeroemisyjne.

Nieważne, czy chodzi o sportowy SUV czy też rodzinny Van. Oferta całkowicie elektrycznych modeli Mercedes-Benz oferuje każdemu odpowiedni model.

    Nowy EQC

    EQC

    Spełnia wysokie oczekiwania: pierwszy, całkowicie elektryczny pojazd marki EQ, przekonuje nie tylko w bezpieczeństwem i komfortem, lecz dzięki dwóm silnikom elektrycznym (jeden znajdujący się na osi przedniej i drugi umiejscowiony na tylnej osi) cieszy również wysoką dynamiką jazdy. Mercedes me oferuje kompleksowe usługi związane z jazdą elektryczną w celu zapewnienia beztroskiej mobilności.

    Nowy EQV

    Zdjęcie przedstawia EQV przy Mercedes-Benz Wallbox.

    Zaprojektowane specjalnie dla rodziny EQ elementy stylizacyjne nadają modelowi EQV 300[1] intrygujący i progresywny charakter – zarówno nadwozia jak i wnętrza. Jednak pozostaje to, co znasz z dużej limuzyny Mercedes-Benz: również EQV 300[1] rozpieszcza Cię typowym dla marki komfortem i funkcjonalnością.

    EQC 400 4MATIC
    Średnie zużycie energii elektrycznej: 20,5 - 23,2 kWh/100 km: średnia emisja CO2: 0 g/km.<p>Zużycie energii i zasięg zostały określone na podstawie rozporządzenia 2017/1151/UE. Zużycie energii i zasięg zależą od konfiguracji pojazdu. Rzeczywisty zasięg jest dodatkowo zależny od indywidualnego sposobu jazdy, sytuacji na drodze i warunków drogowych, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp. i może się różnić.<br> </p>

    EQV 300
    Średnie zużycie energii elektrycznej: 27,0 kWh/100 km; średnia emisja CO2: 0 g/km.<p>Zużycie energii i zasięg zostały określone na podstawie rozporządzenia 2017/1151/UE. Zużycie energii i zasięg zależą od konfiguracji pojazdu. Rzeczywisty zasięg jest dodatkowo zależny od indywidualnego sposobu jazdy, sytuacji na drodze i warunków drogowych, temperatury zewnętrznej, korzystania z klimatyzacji/ogrzewania itp. i może się różnić.<br> </p>

    Napęd całkowicie elektryczny


    Odkryj komponenty całkowicie elektrycznego napędu.

    Napęd całkowicie elektryczny


    Odkryj komponenty całkowicie elektrycznego napędu.

    System ładowania

    Dzięki inteligentnemu systemowi ładowania akumulator może być ładowany na wszystkie typowe sposoby ładowania. Należą do nich domowe gniazdko, stacja typu Wallbox, stacje ładowania z prądem zmiennym (AC) i stacje szybkiego ładowania (DC). 


    Ładowarka pokładowa jest zamontowana na stałe w pojeździe i steruje procesem ładowania. Przy tym przekształca prąd zmienny (AC) w prąd stały (DC). Oprócz możliwości ładowania poprzez „normalne“ złącze sieciowe (AC) jest również możliwe ładowanie pojazdu w stacjach ładowania DC (stacje szybkiego ładowania).

    Akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia

    Akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia jest centralnym zasobnikiem energii dla napędu elektrycznego. Zarówno zasięg jak również moc zależą bezpośrednio od wydajności akumulatora.


    Akumulator jest ładowany zewnętrznie poprzez instalację elektryczną. Poza tym energia jest odzyskiwana poprzez rekuperację podczas hamowania oraz w trybie hamowania silnika. W celu zapewnienia niskiego środka ciężkości całego pojazdu akumulator jest montowany w płycie podłogowej.

    Silnik elektryczny

    Każdorazowo jeden silnik elektryczny na osi przedniej i tylnej przekształca energię elektryczną z akumulatora wysokiego napięcia na energię mechaniczną i oferuje moc już od pierwszego obrotu.


    W celu zmniejszenia zużycia prądu oraz polepszenia dynamiki efektywny rozdział napędu jest regulowany bezstopniowo pomiędzy osią przednią i osią tylną.

    Rekuperacyjny układ hamulcowy

    Zysk na zasięgu: duży potencjał obniżenia zużycia polega na zwiększeniu odzyskiwania energii w fazach hamowania silnikiem i pozostałych fazach hamowania (rekuperacja).


    Odbywa się to dzięki inteligentnemu rozdziałowi momentów hamowania o zoptymalizowanej skuteczności. Po wciśnięciu pedału hamulca prędkość jest początkowo wytracana przez silnik elektryczny, działający wtedy jako alternator. Dodatkowo można wpływać na moc rekuperacji poprzez manetki zmiany biegów przy kierownicy.