To, co najlepsze z dwóch światów.

Odkryj nasze modele Plug-in Hybrid.

Technika hybrydowa z Mercedes-Benz


Większa moc, mniejsze zużycie.

Technika hybrydowa z Mercedes-Benz


Większa moc, mniejsze zużycie.

Nasze modele EQ Power z napędem Plug-in Hybrid łączą to, co najlepsze z dwóch światów: dynamikę i wydajność silnika elektrycznego z zasięgiem silnika spalinowego. W ruchu miejskim poruszają się w pełni elektrycznie, mogą być ładowane w domu lub w publicznych stacjach ładowania, a na dłuższych odcinkach zapewniają komfort krótkiego tankowania.

Modele Mercedes-Benz EQ Power


Modele Plug-in Hybrid Mercedes-Benz.

„Każdy ma indywidualne wymagania odnośnie własnego auta. Czy istnieje pojazd z napędem Plug-in Hybrid, który pasował by idealnie do mnie?“

Z pewnością. Bez względu na to, czy używasz auta z napędem Plug-in Hybrid w mieście, czy na dłuższych odcinkach. W obszernej ofercie naszej floty każdy znajdzie właściwy dla siebie model.

Modele Mercedes-Benz EQ Power


Modele Plug-in Hybrid Mercedes-Benz.

„Każdy ma indywidualne wymagania odnośnie własnego auta. Czy istnieje pojazd z napędem Plug-in Hybrid, który pasował by idealnie do mnie?“

Z pewnością. Bez względu na to, czy używasz auta z napędem Plug-in Hybrid w mieście, czy na dłuższych odcinkach. W obszernej ofercie naszej floty każdy znajdzie właściwy dla siebie model.

    A 250 e

    A 250 e

    A 250 e z EQ Power. Aktualna generacja Klasy A jest tak młoda i dynamiczna jak zawsze, ale tak dojrzała i komfortowa jak nigdy dotąd.

    A 250 e: średnie zużycie paliwa: 1,4 -1,1 l/100 km, średnia emisja CO2: 31-24 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 19,2-17,4 kWh/100 km

    A 250 e Limuzyna

    A 250 e Limuzyna

    Oprócz kompaktowej Klasy A, od 2018 roku Klasa A Limuzyna rozszerzyła portfolio kompaktowych samochodów Mercedes-Benz, oferując równocześnie szereg funkcji, które były dotychczas zastrzeżone dla klasy luksusowej. Teraz również jako A 250 e z innowacyjnym napędem hybrydowym.

    A 250 e Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,3-1,0 l/100 km, średnia emisja CO2: 33-32 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 19,0-17,1 kWh/100 km

    C 300 e Kombi

    C 300 e Kombi

    Klasa C Mercedes-Benz jest bestsellerem marki i pasuje do każdego rodzaju zastosowania.

    C 300 e Kombi: średnie zużycie paliwa: 1,6-1,2 l/100 km, średnia emisja CO2: 42-32 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,6-16,5 kWh/100 km

    C 300 de Kombi

    C 300 de Kombi

    Modne kombi z dwoma sercami. Sportowy tył pomimo napędu Plug-in Hybrid zaskakuje pojemnością bagażnika wynoszącą 1335 litrów. Nowa generacja łączy emocje z inteligencją.

    C 300 de Kombi: średnie zużycie paliwa: 1,6-1,3 l/100 km, średnia emisja CO2: 43-34 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,8-17,0 kWh/100 km

    C 300 e Limuzyna

    C 300 e Limuzyna

    Technologia modelu C 300 e zapewnia optymalną wydajność, imponującą dynamikę oraz - dzięki możliwości klimatyzacji wstępnej pojazdu - bezprecedensowy komfort. Kolejnym walorem jest typowa dla Klasy C przydatność w codziennym życiu.

    Klasa C 300 e Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 2,0-1,4 l/100 km, średnia emisja CO2: 44-32 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,6-16,7 kWh/100 km

    C 300 de Limuzyna

    C 300 de Limuzyna

    Innowwacyjność ma wypisaną na twarzy, a dzięki hybrydowemu układowi napędowemu C 300 de Limuzyna łączy radość z jazdy z najniższym zużyciem oraz niskim poziomem emisji – przy nieznanym dotychczas komforcie.

    C 300 de Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,6-1,2 l/100 km, średnia emisja CO2: 42-32 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,6-16,5 kWh/100 km

    GLC 300 e 4MATIC

    GLC 300 e 4MATIC

    Wolność w różnorodnej formie: GLC 300 e 4MATIC pasuje do każdego terenu. Mid-Size-SUV to inteligentne połączenie funkcjonalności i zwinności w nowoczesnej stylistyce.

    GLC 300 e 4MATIC: średnie zużycie paliwa: 3,0-2,3 l/100 km, średnia emisja CO2: 68-52 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 21,7-19,7 kWh/100 km

    GLC 300 e Coupé

    GLC 300 e Coupé

    GLC 300 e 4MATIC łączy wysokie osiągi silnika benzynowego z efektywnością generującego dużą moc silnika elektrycznego.

    GLC 300 e Coupé: średnie zużycie paliwa: 3,0-2,3 l/100 km, średnia emisja CO2: 67-52 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 21,6-19,6 kWh/100 km

    E 300 e Limuzyna

    E 300 e Limuzyna

    Nie tylko najbardziej inteligentna, lecz również najbardziej oszczędna Klasa E. Inteligentna limuzyna biznesowa wyznacza kreatywne akcenty z wyrazistym designem oraz wysokiej jakości, ekskluzywnym wnętrzem.

    E 300 e Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 2,0-1,5 l/100 km, średnia emisja CO2: 45-35 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 17,9-16,8 kWh/100 km

    E 300 de Limuzyna

    E 300 de Limuzyna

    Klasa E ukształtowała klasę premium na całe dziesięciolecia. Jest ona symbolem komfortu i bezpieczeństwa jazdy, a jako oszczędna hybryda, również ekonomiczności.

    E 300 de Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,5-1,3 l/100 km, średnia emisja CO2: 40-34 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,3-16,9 kWh/100 km

    E 300 de Kombi

    E 300 de Kombi

    E 300 de Kombi celuje w ważną grupę docelową komfortowej klasy premium Mercedes-Benz: osoby, które dużo podróżują i przykładają wartość do komfortu na długich trasach, i które czasami chciałyby wykorzystać wysoką masę przyczepy.

    E 300 de Kombi: średnie zużycie paliwa: 1,6-1,5 l/100 km, średnia emisja CO2: 43-38 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,8-17,9 kWh/100 km

    GLE 350 de 4MATIC

    GLE 350 de 4MATIC

    Nowoczesny luksus na drodze i poza nią: jest to przesłanie stylizacyjne GLE 350 de 4MATIC. Główną zaletą dużego SUV-a jest jednak elektryczny zasięg: dzięki akumulatorowi o pojemności 31,2 kWh jest w stanie przy odpowiednim stylu jazdy przejechać blisko 100 kilometrów (zgodnie z WLTP).

    GLE 350 de 4MATIC: średnie zużycie paliwa: 1,1-0,7 l/100 km, średnia emisja CO2: 28-18 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 31,4-27,0 kWh/100 km

    S 560 e Limuzyna

    S 560 e Limuzyna

    Klasa S kolejny raz wyznaczyła drogę: pierwszym modelem, w którym zadebiutowały wszystkie komponenty aktualnej generacji napędu Plug-in Hybrid, był S 560 e.

    S 560 e Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 2,7-2,2 l/100 km, średnia emisja CO2: 61-51 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,9-17,6 kWh/100 km

    Podane wartości ustalono zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową. Są to „wartości CO₂ WLTP” w rozumieniu Art. 2 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Wartości zużycia paliwa obliczono na bazie tych danych. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu. Zużycie prądu zostało określone na podstawie rozporządzenia 692/2008/WE.

    Poznaj napęd EQ Power


    EQ Power – napęd hybrydowy Mercedes-Benz.

    Kombinacja napędu elektrycznego i benzynowego dostarcza całkowicie nowych wrażeń z jazdy.

    Poznaj napęd EQ Power


    EQ Power – napęd hybrydowy Mercedes-Benz.

    Kombinacja napędu elektrycznego i benzynowego dostarcza całkowicie nowych wrażeń z jazdy.

    Mercedes-Benz EQ Power: napęd Plug-in Hybrid

    Gniazdo ładowania

    Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy można ładować z zewnętrznego źródła przez gniazdo w tylnym zderzaku po prawej stronie.


    Inteligentna ładowarka pokładowa umożliwia ładowanie akumulatora poprzez Wallbox, ze zwykłego domowego gniazdka lub na coraz popularniejszych publicznych stanowiskach ładowania.

    Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy

    W pełni naładowany akumulator umożliwia - zależnie od modelu - ponad 30-kilometrową czysto elektryczną i tym samym bezemisyjną jazdę.

    Hybrydowa skrzynia biegów z silnikiem elektrycznym

    W hybrydowej części seryjnej skrzyni biegów 9G-TRONIC znajduje się silnik elektryczny oraz dodatkowe sprzęgło odcinające silnik spalinowy od elektrycznego.

    Silnik spalinowy

    Zależnie od modelu występują kombinacje cztero- lub sześciocylindrowych silników benzynowych z modułami hybrydowymi i akumulatorami o różnych stopniach mocy.


    Moc silnika spalinowego jest w razie potrzeby wspierana przez silnik elektryczny, co zapewnia dodatkową moc podczas przyspieszania. Rezultatem są osiągi, które łączą przyjemność z jazdy i komfort z możliwie najmniejszym zużyciem paliwa i niskimi emisjami.

    Rekuperacyjny układ hamulcowy

    Rekuperacja umożliwia odzyskiwanie energii w fazach jazdy bezwładnej i podczas hamowania.


    Największy potencjał oszczędzania paliwa napędów hybrydowych polega na maksymalnym odzyskiwaniu energii w fazach jazdy bezwładnej i podczas hamowania. Po wciśnięciu pedału hamulca prędkość jest początkowo wytracana przez silnik elektryczny, działający wtedy jako alternator.


    Naładowany technologią.

    Odkryj innowacyjne funkcje, które sprawiają, że jazda samochodem EQ jest nie tylko wydajniejsza, ale także bardziej komfortowa.


    Naładowany technologią.

    Odkryj innowacyjne funkcje, które sprawiają, że jazda samochodem EQ jest nie tylko wydajniejsza, ale także bardziej komfortowa.

    Programy jazdy


    Programy jazdy w samochodzie z napędem Plug-in Hybrid.

    Komfortowy, wydajny lub sportowy – zależnie od modelu pojazdu kierowca ma do wyboru pięć programów jazdy.

    Programy jazdy


    Programy jazdy w samochodzie z napędem Plug-in Hybrid.

    Komfortowy, wydajny lub sportowy – zależnie od modelu pojazdu kierowca ma do wyboru pięć programów jazdy.

        

    Program jazdy C (Comfort):

    Standardowym ustawieniem jest zrównoważony i ograniczający zużycie paliwa tryb „Comfort“.

    Program jazdy S (Sport):

    Większa dynamika i zwinność dzięki sportowemu zestrojeniu zawieszenia (AIRMATIC) i układu kierowniczego lub dzięki wyostrzonej reakcji na dodanie gazu oraz zmienionym funkcjom zmiany przełożeń.

    Program jazdy S+ (Sport Plus):

    W trybie Sport Plus połączenie z AIRMATIC powoduje kolejne spotęgowanie walorów sportowych samochodu. Zawieszenie i zespół napędowy mają jeszcze bardziej dynamiczną charakterystykę, a funkcja ECO Start-Stop jest z założenia nieaktywna.

    Program jazdy E (Economy):

    Tryb Economy jest ukierunkowany na możliwie niskie zużycie paliwa poprzez spokojną pracę silnika, wczesne zmiany przełożeń oraz zmodyfikowaną moc ogrzewania foteli, tylnej szyby oraz klimatyzatora. W połączeniu z technologią hybrydową program ten wspomaga tzw. „żeglowanie”: przy zdjęciu nogi z gazu, pojazd wykorzystuje własną energię kinetyczną „szybując” po drodze, co pozwala oszczędzać paliwo.

    Program jazdy (Individual):

    Oferuje kierowcy możliwość dowolnej konfiguracji układu kierowniczego, układu napędowego i zawieszenia – od wydajnego przez komfortowy po sportowy.  

    Także we wstępnie skonfigurowanych programach można indywidualnie dopasować poszczególne parametry jak na przykład funkcję ECO Start-Stop czy ustawienia poziomu nadwozia. Późniejsza zmiana programu jazdy przywraca zapisane dla danego trybu ustawienia.

    Tryby eksploatacji


    Tryby układu napędowego Plug-in Hybrid.

    Tryby eksploatacji


    Tryby układu napędowego Plug-in Hybrid.

    Wybrany tryb jest widoczny na desce rozdzielczej.

    Inteligentny system zarządzania napędami w sposób autonomiczny wybiera idealną kombinację pracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym w celu jak najefektywniejszego wykorzystania energii i zasięgu. Można także samodzielnie dokonywać zmiany rodzaju napędów.

    Zależnie od programu jazdy do dyspozycji pozostają cztery tryby:

    Tryb hybrydowy: dostępne są wszystkie funkcje napędu hybrydowego, takie jak praca w trybie elektrycznym, boost i rekuperacja, które są w automatyczny i optymalny sposób stosowane w zależności od sytuacji na drodze i rodzaju trasy, zmniejszając przy tym spalanie, czy zużycie energii.

    Tryb E-MODE: służy do jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym np. w centrum miasta lub gdy poziom naładowania wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego pozwala na przebycie reszty trasy.

    Tryb E-SAVE: stopień naładowania wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego jest utrzymywany na stałym poziomie, aby umożliwić późniejszą jazdę w trybie czysto elektrycznym. Dlatego też tryb elektryczny jest dostępny tylko w ograniczonym zakresie.

    Tryb CHARGE: służy do ładowania wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego przy użyciu silnika spalinowego. W tym trybie nie ma możliwości eksploatacji pojazdu wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego.

    Odcinkowa strategia eksploatacji układu napędowego


    Przezorny i przewidujący w drodze.

    Odcinkowa strategia eksploatacji układu napędowego


    Przezorny i przewidujący w drodze.

    Odcinkowa strategia eksploatacji układu napędowego oferuje kompleksowe wsparcie podczas jazdy i jednocześnie w nienachalny sposób wspomaga kierowcę w osiągnięciu jak najbardziej ekonomicznego stylu jazdy. Podejmuje za niego decyzję o optymalnej kolejności różnych trybów eksploatacji wykorzystując dane z systemu nawigacji COMAND Online. Po wpisaniu celu podróży program steruje procesami ładowania i rozładowywania wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego w celu optymalnego wykorzystania energii na całej trasie.

    W ten sposób dba on na przykład o to, by w chwili przyjazdu do miasta akumulator był w pełni naładowany i umożliwił wydajną jazdę w warunkach spowolnionego ruchu miejskiego, często z napędem wyłącznie elektrycznym. Poza miastem odcinkowa strategia eksploatacji napędu umożliwia optymalnie dostosować poziom naładowania wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego do pozostałych do przejechania odcinków trasy.

    Haptyczny pedał gazu


    Odczuwalnie wydajniejsza jazda.

    Haptyczny pedał gazu


    Odczuwalnie wydajniejsza jazda.

    Haptyczny pedał gazu ułatwia zmianę trybów jazdy: jeżeli podczas jazdy z zasilaniem elektrycznym w trybie E-MODE odczuwalny jest punkt nacisku, oznacza to maksymalne wykorzystanie mocy napędu elektrycznego. Silniejsze naciśnięcie pedału gazu przekraczające wyczuwalny punkt nacisku powoduje włączenie silnika spalinowego. Za pomocą podwójnego impulsu asystent ECO sygnalizuje, że kierowca powinien w danej sytuacji na drodze zdjąć nogę z gazu, by wyłączyć silnik spalinowy.

    Rekuperacja


    Hamujesz – zyskujesz energię.

    Większy zasięg przy napędzie elektrycznym dzięki rekuperacji: przy zwalnianiu poprzez zdjęcie nogi z pedału gazu (hamowanie silnikiem) i naciskaniu pedału hamulca silnik elektryczny pracuje jako alternator. Uzyskana w ten sposób energia elektryczna płynie z powrotem do akumulatora zwiększając tym samym poziom jego naładowania.

    Rekuperacja


    Hamujesz – zyskujesz energię.

    Większy zasięg przy napędzie elektrycznym dzięki rekuperacji: przy zwalnianiu poprzez zdjęcie nogi z pedału gazu (hamowanie silnikiem) i naciskaniu pedału hamulca silnik elektryczny pracuje jako alternator. Uzyskana w ten sposób energia elektryczna płynie z powrotem do akumulatora zwiększając tym samym poziom jego naładowania.

    Dostępne są cztery poziomy rekuperacji:

    D+: tryb „żeglowania” bez rekuperacji
    D: średnia rekuperacja
    D–: wysoka rekuperacja
    DAuto: rekuperacja zależna od sytuacji na drodze

    Na wyświetlaczu multimedialnym pojawiają się dane na temat przepływu energii wewnątrz pojazdu z napędem hybrydowym.

    Szczególnie wydajne odzyskiwanie energii, a co za tym idzie, zwiększenie zasięgu umożliwia specjalne wyposażenie obejmujące wspomagany radarowo rekuperacyjny układ hamulcowy. System wykorzystuje dane pochodzące z czujników radarowych systemu COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, aby zwiększyć lub zredukować do zera rekuperację w zależności od aktualnych potrzeb.