EQ Power:
Technologia Plug-in Hybrid Mercedes-Benz.

Nowa dynamika, wydajność i zasięg.

Modele Plug-in Hybrid Mercedes-Benz

Wiele modeli Plug-in Hybrid do wyboru?

Znajdź i skonfiguruj ten najlepszy dla Ciebie.
Znajdź i skonfiguruj ten najlepszy dla Ciebie.
Modele Plug-in Hybrid Mercedes-Benz

Wciąż rozważasz Plug-in Hybrid?

Czas zobaczyć je na żywo.
Czas zobaczyć je na żywo.

Dlaczego technologia Plug-in Hybrid?


Powody, dla których warto wybrać technologię Plug-in Hybrid.

Dlaczego technologia Plug-in Hybrid?


Powody, dla których warto wybrać technologię Plug-in Hybrid.

Modele Plug-in Hybrid Mercedes-Benz
Zobacz ponownie

Podcast Mercedes-Benz Polska – „Pół godziny z gwiazdą”.

Odcinek #6: Hybrydy - fakty i mity.

Podcast Mercedes-Benz Polska

Podcast Mercedes-Benz Polska – „Pół godziny z gwiazdą”.

Odcinek #6: Hybrydy - fakty i mity.

Czy hybrydy stanowią pomost pomiędzy motoryzacją konwencjonalną a elektryczną? W jaki sposób ich produkcja przyczynia się do dążenia w kierunku zero emisyjności? Prowadząca Dagmara Kowalska w rozmowie z dr Alicją Pawłowską z Zakładu Niskoemisyjnego Transportu przy Krajowym Ośrodku Zmian Klimatu oraz Maciejem Mazurem - dyrektorem zarządzającym w Polskim Stowarzyszeniu Paliw Alternatywnych, przedstawia fakty i obala mity dotyczące samochodów hybrydowych.

Technologia wyjaśniona w prosty sposób


Tak działa napęd Plug-in Hybrid.

Technologia w inteligentnej interakcji dla większej wydajności.

Technologia wyjaśniona w prosty sposób


Tak działa napęd Plug-in Hybrid.

Technologia w inteligentnej interakcji dla większej wydajności.

Ładowanie przez wtyczkę

Zasadniczo samochody Plug-in Hybrid można ładować z dowolnego domowego gniazdka elektrycznego. O wiele szybszą alternatywą jest jednak Mercedes-Benz Wallbox.


Spowoduje to jak najszybsze przywrócenie pełnego naładowania pojazdu. Jeśli nie ma Cię w domu, publiczne stacje ładowania są również opcją, aby „zatankować” samochód.

#
Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy
Do magazynowania energii elektrycznej służy wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy, który można ładować z zewnętrznego źródła energii elektrycznej.


Ten typ baterii łączy w sobie dużą gęstość mocy z dużą wytrzymałością, a jednocześnie zajmuje stosunkowo mało miejsca. Jest ładowany przez gniazdo ładowania z boku lub w tylnym zderzaku pojazdu.

#

Silnik elektryczny

Silnik elektryczny może być używany jako silnik lub jako generator. Podczas pracy jako silnik służy jako układ napędowy, natomiast w trybie wybiegu i podczas hamowania energia elektryczna jest odzyskiwana i wykorzystywana do ładowania akumulatora litowo-jonowego.


Silnik elektryczny jest w stanie udostępnić swój maksymalny moment obrotowy, gdy tylko pojazd ruszy, co zapewnia szczególnie silne przyspieszenie od pierwszego momentu. Wysoce wydajny przemiennik momentu obrotowego oznacza, że komfort rozruchu jest równie dobry w trybie hybrydowym.

#
Rekuperacyjny układ hamulcowy

Rekuperacja polega na zamianie energii kinetycznej na energię elektryczną w celu odzyskania części energii hamowania.


Energia ta może być podawana do akumulatora litowo-jonowego, a następnie ponownie wykorzystana przez silnik elektryczny do napędu i odbiorników dodatkowych w pojeździe (np. układ klimatyzacji).

#
Silnik spalinowy
Zależnie od modelu występują połączenia silników benzynowych lub wysokoprężnych z modułami hybrydowymi i akumulatorami o różnych stopniach mocy.


Moc silnika spalinowego jest w razie potrzeby wspierana przez silnik elektryczny – co zapewnia dodatkową moc podczas przyspieszania. Rezultatem są osiągi, które łączą przyjemność z jazdy i komfort ze zmniejszonym zużyciem paliwa i niższymi lokalnymi emisjami.

#

Wydajność i zużycie


Większy zasięg. Więcej mocy. Mniejsze zużycie.

Wydajność i zużycie


Większy zasięg. Więcej mocy. Mniejsze zużycie.

    Maksymalna elastyczność dzięki napędowi elektrycznemu i spalinowemu

    Zdjęcie przedstawia Mercedesa GLA z przedniej perspektywy.

    Siłą modeli EQ Power jest ich wszechstronność. Łączą one prawie bezgłośną i bezemisyjną jazdę elektryczną w miastach z elastycznością i niezależnością silnika spalinowego na długich trasach.

    Jazda bez emisji

    Zdjęcie przedstawia Mercedesa CLA Coupé z ukośnej perspektywy od góry.

    Pojazdy z technologią Plug-in Hybrid są ważnym kamieniem milowym na drodze do bezemisyjnej jazdy. Mercedes-Benz konsekwentnie rozwija modele EQ Power w kierunku większego zasięgu i mocy elektrycznej, aby we wszystkich segmentach stworzyć przekonującą ofertę w zakresie bezemisyjnej jazdy na codziennych trasach.

    Inteligentna rekuperacja

    Zdjęcie przedstawia Klasę B z ukośnej perspektywy z tyłu.

    Inteligentna, oparta na trasie strategia działania przewiduje elektryczny tryb jazdy na najbardziej odpowiednich odcinkach trasy. Uwzględnia ona między innymi dane nawigacyjne, topografię, ograniczenia prędkości i warunki ruchu na całej trasie. Asystent ECO pomaga kierowcy w oszczędzaniu energii.

    Mniejsze zużycie poprzez ukierunkowane ładowanie

    Zdjęcie przedstawia Klasę A z bocznej perspektywy.

    Dzięki zasięgowi elektrycznemu nowych modeli hybrydowych Mercedes-Benz, mają one zastosowanie w mieście głównie w trybie elektrycznym, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Im częściej będziesz ładował pojazd i świadomie stosował inteligentną strategię działania z odzyskiem energii, tym większy będzie Twój udział jazdy elektrycznej, a tym samym zmniejszy się zużycie paliwa.

    Technologia Plug-in Hybrid z silnikiem wysokoprężnym

    Zdjęcie przedstawia zbliżenie oznakowania modelu Mercedes-Benz GLE 350 de.

    Najnowsza technologia silników wysokoprężnych jest połączona z najnowszą generacją napędu hybrydowego. Bezemisyjna mobilność staje się emocjonalnym przeżyciem, któremu towarzyszy wyższa wydajność, niezwykły komfort jazdy i imponujący zasięg silnika wysokoprężnego. Natomiast pokładowy system ładowania zapewnia podwojoną wydajność ładowania.

    GLE 350 de 4MATIC SUV: średnie zużycie paliwa 0,9-0,7 l/100 km, średnia emisja CO2: 24-18 g/km

    Komfortowa dynamika jazdy


    Nadszedł czas na nowe doświadczenia.

    Komfortowa dynamika jazdy


    Nadszedł czas na nowe doświadczenia.

      Dynamiczne wrażenia z jazdy

      Zdjęcie przedstawia Klasę C z ukośnej perspektywy z przodu.

      Doświadcz elektrycznej jazdy z natychmiastową reakcją i maksymalnym momentem obrotowym już od pierwszego zakrętu. Od razu przyzwyczaisz się do tej nowej dynamiki i nie będziesz chciał z niej zrezygnować. Najpóźniej wtedy, gdy podczas przyspieszania poczujesz moc dwóch serc jednocześnie.

      Znana niezawodność

      Zdjęcie przedstawia Mercedesa Klasy A z ukośnej perspektywy z przodu.

      EQ Power łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów: napęd benzynowy i elektryczny jako technologia Plug-in Hybrid. Dzięki inteligentnemu współdziałaniu komponentów technicznych w połączeniu z typowym dla Mercedes-Benz bezpieczeństwem wszystkie pojazdy spełniają najwyższe wymagania.

      Bezgłośna jazda elektryczna

      Zdjęcie przedstawia Klasę A Limuzyna z perspektywy ukośniej z tyłu.

      Ciesz się nowymi wrażeniami z jazdy dzięki spontanicznemu przyspieszeniu i prawie bezgłośnej jeździe. Zacznij dzień zrelaksowany od wyłącznie elektrycznej jazdy bez hałasu silnika.

      Standardowa klimatyzacja wstępna sterowana przez aplikację

      Zdjęcie przedstawia wizualizację klimatyzacji wstępnej sterowanej przez aplikację.

      Ciesz się z dobrego klimatu we wnętrzu już w momencie wsiadania do samochodu. W tym celu możesz zawczasu ustawić czas i temperaturę dla klimatyzacji oraz– w zależności od wyposażenia – również dla foteli poprzez Mercedes me lub na wyświetlaczu multimedialnym. W przypadku jednoczesnego ładowania moc akumulatora jest utrzymywana aż do początku jazdy.

      Mniej interwencji w hamowanie dzięki inteligentnej rekuperacji

      Zdjęcie przedstawia przepływ energii na wyświetlaczu multimedialnym Mercedesa GLE.

      Przy każdym uruchomieniu hamulca odzyskuje się określony zasięg elektryczny. Podczas hamowania energia kinetyczna jest zamieniana na energię elektryczną i wykorzystywana do ładowania akumulatora (rekuperacja). Inteligentna strategia działania wspiera hamowanie w sytuacjach ruchu drogowego, w których konieczne jest hamowanie, poprzez poprawę rekuperacji.

      Zasięg i ładowanie


      Wszystkie drogi prowadzą do elektryczności.

      Zasięg i ładowanie


      Wszystkie drogi prowadzą do elektryczności.

        Przegląd wszystkich możliwości ładowania

        Zdjęcie przedstawia Klasa E z przedniej perspektywy.

        Pojazdy z technologią Plug-in Hybrid mogą być ładowane w każdym gniazdku domowym. Jako szybszą alternatywę zaleca się jednak zastosowanie Wallbox Mercedes-Benz. W ten sposób pojazd odzyskuje pełny zasięg elektryczny w bardzo krótkim czasie. Po drodze również publiczne stacje ładowania oferują możliwość doładowania baterii.

        Zasięg elektryczny i konwencjonalny

        Zdjęcie przedstawia cyfrowy zestaw wskaźników Mercedesa GLE.

        Optymalne połączenie zasięgu elektrycznego i konwencjonalnego uzyskuje się dzięki inteligentnej, bazującej na trasie strategii działania. Pozwala to na wybór napędu elektrycznego lub konwencjonalnego w zależności od warunków jazdy, zapewniając tym samym najlepszą wydajność. Uwzględnia ona m.in. dane nawigacyjne i dane o ruchu drogowym, a także dane dotyczące prędkości dla całej trasy.

        Wpływ na zasięg

        Zdjęcie przedstawia Klasę C z bocznej perspektywy.

        Zasięg elektryczny do momentu uruchomienia silnika spalinowego zmienia się w zależności od zachowania podczas jazdy, profilu trasy i warunków otoczenia. Do tego dochodzi jeszcze przewidująca jazda, rekuperacja wspierana przez radar i funkcja żeglowania. Odbiorniki dodatkowe (np. system klimatyzacji) również mają wpływ na zasięg.

        Ładowanie za pomocą Wallbox i Mercedes me Charge

        Zdjęcie przedstawia stację Mercedes-Benz Wallbox Home.

        Stacja Mercedes-Benz Wallbox Home umożliwia wyjątkowo szybkie, bezpieczne i komfortowe ładowanie w warunkach domowych. Z Mercedes me Charge zyskujesz dostęp do dużej ilości publicznych stacji ładowania znajdujących się m.in. w mieście, centrach handlowych czy parkingach przy autostradach.