EQ Power:
Technologia Plug-in Hybrid Mercedes-Benz.

Nowa dynamika, wydajność i zasięg.

Technologia wyjaśniona w prosty sposób


Tak działa napęd Plug-in Hybrid.

Technologia w inteligentnej interakcji dla większej wydajności.

Technologia wyjaśniona w prosty sposób


Tak działa napęd Plug-in Hybrid.

Technologia w inteligentnej interakcji dla większej wydajności.

Ładowanie.

Pojazdy z technologią Plug-in Hybrid mogą być ładowane w każdym gniazdku domowym. O wiele szybszą alternatywą jest jednak zawsze Wallbox Mercedes-Benz.


W ten sposób pojazd odzyskuje pełny zasięg elektryczny w bardzo krótkim czasie. Jeśli nie jesteś w domu, baterie możesz naładować w publicznych stacjach ładowania.

 

#

Bateria wysokiego napięcia.

Jako urządzenie magazynujące energię elektryczną stosuje się akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia, który może być ładowany z zewnętrznego źródła energii elektrycznej.


Ten rodzaj akumulatora łączy w sobie wysoką gęstość energii z dużą trwałością i jednocześnie stosunkowo małym zapotrzebowaniem na miejsce. Jest on ładowany za pomocą złącza do ładowania z boku lub w tylnym zderzaku pojazdu.

#
Skrzynia biegów z silnikiem elektrycznym.
Silnik elektryczny może być używany zarówno jako silnik, jak i jako alternator. Podczas pracy silnika jest on używany do napędu, w trybie pracy stałej i podczas hamowania energia elektryczna jest odzyskiwana i wykorzystywana do ładowania akumulatora litowo-jonowego.


Silnik elektryczny już podczas rozruchu może dostarczyć maksymalny moment obrotowy i zapewnia szczególnie mocne przyspieszenie podczas ruszania. Wysokowydajna przekładnia hydrokinetyczna oferuje tradycyjny wysoki komfort ruszania w trybie jazdy hybrydowej.

#

Rekuperacyjny układ hamulcowy.

W czasie rekuperacji energia kinetyczna zamieniana jest w energię elektryczną w celu częściowego odzyskania energii hamowania.  


Ta energia jest kumulowana w baterii litowo-jonowej, a następnie ponownie wykorzystana przez silnik elektryczny do napędu, jak również przez odbiorniki dodatkowe w pojeździe (takie jak klimatyzacja).

#

Silnik spalinowy.

Zależnie od modelu występują połączenia silników benzynowych lub wysokoprężnych z modułami hybrydowymi i akumulatorami o różnych pojemnościach.


Moc silnika spalinowego jest w razie potrzeby wspierana przez silnik elektryczny– co zapewnia dodatkową moc podczas przyspieszania. Rezultatem są osiągi, które łączą przyjemność z jazdy i komfort z obniżonym zużyciem paliwa i niskimi emisjami.

#

Wydajność i zużycie


Większy zasięg. Więcej mocy. Mniejsze zużycie.

Wydajność i zużycie


Większy zasięg. Więcej mocy. Mniejsze zużycie.

    Maksymalna elastyczność dzięki napędowi elektrycznemu i spalinowemu

    Zdjęcie przedstawia Mercedesa GLA z przedniej perspektywy.

    Siłą modeli EQ Power jest ich wszechstronność. Łączą one prawie bezgłośną i bezemisyjną jazdę elektryczną w miastach z elastycznością i niezależnością silnika spalinowego na długich trasach.

    Jazda bez emisji

    Zdjęcie przedstawia Mercedesa CLA Coupé z ukośnej perspektywy od góry.

    Pojazdy z technologią Plug-in Hybrid są ważnym kamieniem milowym na drodze do bezemisyjnej jazdy. Mercedes-Benz konsekwentnie rozwija modele EQ Power w kierunku większego zasięgu i mocy elektrycznej, aby we wszystkich segmentach stworzyć przekonującą ofertę w zakresie bezemisyjnej jazdy na codziennych trasach.

    Inteligentna rekuperacja

    Zdjęcie przedstawia Klasę B z ukośnej perspektywy z tyłu.

    Inteligentna, oparta na trasie strategia działania przewiduje elektryczny tryb jazdy na najbardziej odpowiednich odcinkach trasy. Uwzględnia ona między innymi dane nawigacyjne, topografię, ograniczenia prędkości i warunki ruchu na całej trasie. Asystent ECO pomaga kierowcy w oszczędzaniu energii.

    Mniejsze zużycie poprzez ukierunkowane ładowanie

    Zdjęcie przedstawia Klasę S z bocznej perspektywy.

    Dzięki zasięgowi elektrycznemu nowych modeli hybrydowych Mercedes-Benz, mają one zastosowanie w mieście głównie w trybie elektrycznym, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Im częściej będziesz ładował pojazd i świadomie stosował inteligentną strategię działania z odzyskiem energii, tym większy będzie Twój udział jazdy elektrycznej, a tym samym zmniejszy się zużycie paliwa.

    Technologia Plug-in Hybrid z silnikiem wysokoprężnym

    Zdjęcie przedstawia zbliżenie oznakowania modelu Mercedes-Benz GLE 350 de.

    Najnowsza technologia silników wysokoprężnych jest połączona z najnowszą generacją napędu hybrydowego. Bezemisyjna mobilność staje się emocjonalnym przeżyciem, któremu towarzyszy wyższa wydajność, niezwykły komfort jazdy i imponujący zasięg silnika wysokoprężnego. Natomiast pokładowy system ładowania zapewnia podwojoną wydajność ładowania.

    GLE 350 de 4MATIC SUV: średnie zużycie paliwa 1,1-0,7 l/100 km, średnia emisja CO2: 28-18 g/km

    Komfortowa dynamika jazdy


    Nadszedł czas na nowe doświadczenia.

    Komfortowa dynamika jazdy


    Nadszedł czas na nowe doświadczenia.

      Dynamiczne wrażenia z jazdy

      Zdjęcie przedstawia Klasę C z ukośnej perspektywy z przodu.

      Doświadcz elektrycznej jazdy z natychmiastową reakcją i maksymalnym momentem obrotowym już od pierwszego zakrętu. Od razu przyzwyczaisz się do tej nowej dynamiki i nie będziesz chciał z niej zrezygnować. Najpóźniej wtedy, gdy podczas przyspieszania poczujesz moc dwóch serc jednocześnie.

      Znana niezawodność

      Zdjęcie przedstawia Mercedesa Klasy A z ukośnej perspektywy z przodu.

      EQ Power łączy w sobie to, co najlepsze z dwóch światów: napęd benzynowy i elektryczny jako technologia Plug-in Hybrid. Dzięki inteligentnemu współdziałaniu komponentów technicznych w połączeniu z typowym dla Mercedes-Benz bezpieczeństwem wszystkie pojazdy spełniają najwyższe wymagania.

      Bezgłośna jazda elektryczna

      Zdjęcie przedstawia Klasę A Limuzyna z perspektywy ukośniej z tyłu.

      Ciesz się nowymi wrażeniami z jazdy dzięki spontanicznemu przyspieszeniu i prawie bezgłośnej jeździe. Zacznij dzień zrelaksowany od wyłącznie elektrycznej jazdy bez hałasu silnika.

      Standardowa klimatyzacja wstępna sterowana przez aplikację

      Zdjęcie przedstawia wizualizację klimatyzacji wstępnej sterowanej przez aplikację.

      Ciesz się z dobrego klimatu we wnętrzu już w momencie wsiadania do samochodu. W tym celu możesz zawczasu ustawić czas i temperaturę dla klimatyzacji oraz– w zależności od wyposażenia – również dla foteli poprzez Mercedes me lub na wyświetlaczu multimedialnym. W przypadku jednoczesnego ładowania moc akumulatora jest utrzymywana aż do początku jazdy.

      Mniej interwencji w hamowanie dzięki inteligentnej rekuperacji

      Zdjęcie przedstawia przepływ energii na wyświetlaczu multimedialnym Mercedesa GLE.

      Przy każdym uruchomieniu hamulca odzyskuje się określony zasięg elektryczny. Podczas hamowania energia kinetyczna jest zamieniana na energię elektryczną i wykorzystywana do ładowania akumulatora (rekuperacja). Inteligentna strategia działania wspiera hamowanie w sytuacjach ruchu drogowego, w których konieczne jest hamowanie, poprzez poprawę rekuperacji.

      Zasięg i ładowanie


      Wszystkie drogi prowadzą do elektryczności.

      Zasięg i ładowanie


      Wszystkie drogi prowadzą do elektryczności.

        Przegląd wszystkich możliwości ładowania

        Zdjęcie przedstawia Klasa E z przedniej perspektywy.

        Pojazdy z technologią Plug-in Hybrid mogą być ładowane w każdym gniazdku domowym. Jako szybszą alternatywę zaleca się jednak zastosowanie Wallbox Mercedes-Benz. W ten sposób pojazd odzyskuje pełny zasięg elektryczny w bardzo krótkim czasie. Po drodze również publiczne stacje ładowania oferują możliwość doładowania baterii.

        Zasięg elektryczny i konwencjonalny

        Zdjęcie przedstawia cyfrowy zestaw wskaźników Mercedesa GLE.

        Optymalne połączenie zasięgu elektrycznego i konwencjonalnego uzyskuje się dzięki inteligentnej, bazującej na trasie strategii działania. Pozwala to na wybór napędu elektrycznego lub konwencjonalnego w zależności od warunków jazdy, zapewniając tym samym najlepszą wydajność. Uwzględnia ona m.in. dane nawigacyjne i dane o ruchu drogowym, a także dane dotyczące prędkości dla całej trasy.

        Wpływ na zasięg

        Zdjęcie przedstawia Klasę C z bocznej perspektywy.

        Zasięg elektryczny do momentu uruchomienia silnika spalinowego zmienia się w zależności od zachowania podczas jazdy, profilu trasy i warunków otoczenia. Do tego dochodzi jeszcze przewidująca jazda, rekuperacja wspierana przez radar i funkcja żeglowania. Odbiorniki dodatkowe (np. system klimatyzacji) również mają wpływ na zasięg.

        Ładowanie za pomocą Wallbox i Mercedes me Charge

        Zdjęcie przedstawia stację Mercedes-Benz Wallbox Home.

        Stacja Mercedes-Benz Wallbox Home umożliwia wyjątkowo szybkie, bezpieczne i komfortowe ładowanie w warunkach domowych. Z Mercedes me Charge zyskujesz dostęp do dużej ilości publicznych stacji ładowania znajdujących się m.in. w mieście, centrach handlowych czy parkingach przy autostradach.

        Przegląd modeli


        Wszystkie obecnie dostępne modele z technologią Plug-in Hybrid.

        Przegląd modeli


        Wszystkie obecnie dostępne modele z technologią Plug-in Hybrid.

          Klasa A Limuzyna

          Zdjęcie przedstawia Limuzynę Klasy A.

          Wytrzymała i wydajna: technologia Plug-in Hybrid łączy w sobie zalety czterocylindrowego silnika z zaletami elektrycznej mobilności. Model A 250 e zachwyca wysoką oszczędnością paliwa, sportowymi osiągami i mocą systemową 218 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 450 Nm.

          A 250 e Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,3-0,9 l/100 km, średnia emisja CO2: 29-21 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,9-16,7 kWh/100 km

          Klasa C Limuzyna

          Zdjęcie przedstawia Limuzynę Klasy C.

          Klasa C Limuzyna oferuje szczególny wybór pojazdów hybrydowych Plug-in, ponieważ EQ Power jest dostępny w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym. Moc systemu w przypadku C 300 de wynosi 306 KM, w przypadku C 300 e jest to 320 KM. Maksymalny moment obrotowy 700 Nm.

          Klasa C 300 de Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,6-1,1 l/100 km, średnia emisja CO2: 40-30 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 17,6-16,2 kWh/100 km
          Klasa C 300 e Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 2,0-1,5 l/100 km, średnia emisja CO2: 44-33 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,2-16,4 kWh/100 km
          Klasa C 300 e 4MATIC Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 2,1-1,6 l/100 km, średnia emisja CO2: 49-36 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,9-17,1 kWh/100 km

           

          Klasa E Limuzyna

          Zdjęcie przedstawia Limuzynę Klasy E.

          Pojazdy hybrydowe Klasy E są przeznaczone dla kierowców, którzy często podróżują na długich trasach i przywiązują dużą wagę do komfortu. Ponadto do dyspozycji jest duża zdolność holownicza. W centrum miasta EQ Power w Klasie E dodatkowo umożliwia jazdę bezemisyjną. Do tego celu dostępna jest moc systemowa 306 KM dla E 300 de i 320 KM dla E 300 e.

          E 300 de Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,4-1,2 l/100 km, średnia emisja CO2: 36-31 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 17,8-17,1 kWh/100 km
          E 300 e Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 1,8-1,5 l/100 km, średnia emisja CO2: 41-35 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,2-17,3 kWh/100 km

           Klasa S Limuzyna

          Zdjęcie przedstawia Limuzynę Klasy S.

          Model S 560 e był pierwszym modelem, w którym dostępne były komponenty obecnej, trzeciej generacji technologii Plug-in Hybrid. Jego napęd zapewnia moc systemową 476 KM i moment obrotowy 700 Nm, a dzięki mocniejszemu akumulatorowi może przejechać około 50 kilometrów tylko i wyłącznie na energii elektrycznej.

          S 560 e Limuzyna: średnie zużycie paliwa: 2,7-2,2 l/100 km, średnia emisja CO2: 61-51 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,9-17,6 kWh/100 km

          Klasa A

          Zdjęcie przedstawia Klasę A

          Obecna generacja Klasy A wyznacza trendy w wielu dziedzinach. Technologia Plug-in Hybrid trzeciej generacji jest dobrym wyborem. A 250 e pozwala cieszyć się elektryczną jazdą i jest przydatna do codziennego użytku, o czym wyraźnie świadczy jego elektryczny zasięg 65-74 km (WLTP).

           

          A 250 e: średnie zużycie paliwa: 1,3 -1,0 l/100 km, średnia emisja CO2 30-22 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 19,1-17,1 kWh/100 km

          Klasa B

          Zdjęcie przedstawia Klasę B

          B 250 e, sportowy kompaktowy model dla rodziny, wykorzystuje również technologię Plug-in Hybrid trzeciej generacji. Moc systemowa 218 KM i moment obrotowy 450 Nm zapewniają wiele radości z jazdy w codziennym życiu. Natomiast również zasięg elektryczny 61-71 km (WLTP) wyznacza standardy w tym segmencie.

           

          B 250 e: średnie zużycie paliwa: 1,4 -1,1 l/100 km, średnia emisja CO2 33-25 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 19,8-17,7 kWh/100 km

          Klasa C Kombi

          Zdjęcie przedstawia Klasę C Kombi

          W Klasie C Kombi jako modelu Plug-in Hybrid dostępne są do wyboru od razu dwie wersje silnika: C 300 de (306 KM) oraz C 300 e (320 KM) i systemowym momentem obrotowym 700 Nm . Oba modele wyróżniają się za sprawą dynamiki, pojemności przestrzeni bagażowej do 1335 l oraz jako pojazdy ciągnące.

          C 300 e Kombi: średnie zużycie paliwa: 2,0-1,6 l/100 km, średnia emisja CO2: 47-36 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,5-16,8 kWh/100 km
          C 300 de Kombi: średnie zużycie paliwa: 1,6-1,2 l/100 km, średnia emisja CO2: 42-32 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 17,8-16,4 kWh/100 km

          Klasa E Kombi

          Zdjęcie przedstawia Klasę E Kombi

          Model E 300 de Kombi o mocy systemowej 306 KM jest szczególnie ekonomiczny i oszczędny, a jednocześnie komfortowy i przestronny. Dzięki temu jest to idealny samochód turystyczny do jazdy na długich trasach, o czym świadczy jego duży zasięg ponad 1000 km (w połączeniu z opcjonalnym 60-litrowym zbiornikiem).

          E 300 de Kombi: średnie zużycie paliwa: 1,4-1,3 l/100 km, średnia emisja CO2: 38-35 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,0-17,6 kWh/100 km
          E 300 e Kombi: średnie zużycie paliwa: 1,9-1,7 l/100 km, średnia emisja CO2: 44-39 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 18,6-17,9 kWh/100 km

          GLC SUV

          Zdjęcie przedstawia Mercedesa GLC SUV.

          GLC 300 e 4MATIC jako wszechstronny SUV klasy premium przekonuje komfortem, funkcjonalnością i zwinnością. Dzięki mocy systemowej 320 KM, momentowi obrotowemu 700 Nm i zasięgowi elektrycznemu 42-50 km (WLTP), jest on przeznaczony do wszechstronnych zadań na krótkich i długich trasach.

          GLC 300 e 4MATIC: średnie zużycie paliwa: 2,5-2,0 l/100 km, średnia emisja CO2: 58-45 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 19,9-18,6 kWh/100 km

          GLC Coupé

          Zdjęcie przedstawia Mercedesa GLC Coupé.

          GLC 300 e 4MATIC Coupé jest tak samo wszechstronny jak GLC SUV, natomiast tworzy sportowe akcenty poprzez ekspresyjne połączenie designu SUV-a i coupé. Dzięki identycznej mocy systemu i zasięgowi elektrycznemu wynoszącemu 43-50 km (WLTP), nadaje się do wszystkich zastosowań.

          GLC 300 e 4MATIC Coupé: średnie zużycie paliwa: 2,5-1,9 l/100 km, średnia emisja CO2: 57-44 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 19,8-18,5 kWh/100 km

          GLE SUV

          Zdjęcie przedstawia Mercedesa GLE SUV.

          Jako najwięksi członkowie rodziny EQ Power, GLE 350 de 4MATIC oraz GLE 350 e 4MATIC czerpią szczególne korzyści z obecnych osiągnięć techniki. Słowa kluczowe to zasięg elektryczny ponad 100 km dzięki większemu akumulatorowi, szybsze ładowanie na trasie i jeszcze bardziej wyraźne doznania z jazdy elektrycznej.

          GLE 350 de 4MATIC: średnie zużycie paliwa 1,1-0,7 l/100 km, średnia emisja CO2: 28-18 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 31,4-27,0 kWh/100 km
          GLE 350 e 4MATIC: średnie zużycie paliwa 1,2-0,9 l/100 km, średnia emisja CO2: 28-20 g/km, średnie zużycie energii elektrycznej: 29,8-26,5 kWh/100 km

          Dane na temat mocy nominalnej i nominalnego momentu obrotowego zgodnie z aktualnie obowiązującym rozporządzaniem (WE) o numerze 715/2007. Podane wartości ustalono zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową. Są to „wartości CO₂ WLTP” w rozumieniu Art. 2 pkt 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Wartości zużycia paliwa obliczono na bazie tych danych. Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Wartości różnią się w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego i mogą się różnić od końcowych wartości zamówionego wzgl. dostarczonego pojazdu. Zużycie prądu zostało określone na podstawie rozporządzenia 692/2008/WE.

          Formularz kontaktowy


          W czym możemy Ci pomóc?

          Podziel się z nami się swoimi pytaniami, prośbami i sugestiami.

          Formularz kontaktowy


          W czym możemy Ci pomóc?

          Podziel się z nami się swoimi pytaniami, prośbami i sugestiami.