Design.

Tworzymy kod designu przyszłości motoryzacji.

Design Insight


Design Insight.

Design Insight


Design Insight.

  • Filozofia

    Wizja designu w Mercedes-Benz.

    Filozofia designu Mercedes-Benz balansuje pomiędzy tradycją i nowoczesnością.
    Gorden Wagener to dyrektor ds. designu w koncernie Mercedes-Benz Group AG.

    Wizja designu w Mercedes-Benz.

    Design pozwala tworzyć to, co niezwykłe i w znaczącym stopniu przyczynia się do tworzenia wizerunku marki. Czerpiąc z tradycji i jednocześnie uwzględniając wymogi nowoczesności, projektanci firmy Mercedes-Benz już dziś tworzą samochody przyszłości.

    Dla nich całościowe podejście jest niezwykle ważne, ponieważ zarówno poszczególne produkty, jak i całe marki Mercedes-Benz Group AG wymagają perfekcyjnej prezentacji. Dlatego też pracujący na całym świecie zespół projektantów pod kierownictwem Gordena Wagenera, głównego designera Mercedes-Benz Group AG, tworzy dla wszystkich marek i produktów firmy, począwszy od samochodów, aż po całościowy system identyfikacji wizualnej wszystkich marek grupy. Projektanci opracowują tym samym wszelkie elementy, poprzez które klient odbiera firmę, tworząc jednolity i spójny obraz.
    Ich celem jest przy tym sprawić, by firma postrzegana była jako luksusowa, międzynarodowa marka, ponieważ luksus nie kończy się dla nich na poziomie samochodu, lecz jest stylem życia.

  • Proces

    Sposób pracy projektantów Mercedes-Benz

    Proces projektowania rozpoczyna się od szkicu, który odzwierciedla radość z innowacji i zamiłowanie do szczegółów.

    Sposób pracy projektantów Mercedes-Benz

    Entuzjazm dla innowacji i dbałość o detale – tego wymaga praca naszego projektanta. Od pierwszych pomysłów do powstania modelu mijają lata, w ciągu których projektanci wspólnie, krok po kroku, tworzą ostateczną wersję samochodu. W wyniku pracy zespołowej, spośród początkowo konkurujących ze sobą projektów wyłania się następna generacja modeli Mercedes-Benz.

    Sam proces projektowania stanowi ważny element procesu rozwoju marki Mercedes-Benz. Designerzy ściśle współpracują z działami badań, rozwoju i produkcji, uzgadniają wymiary pojazdu, zastosowanie materiałów i technologii, zapewniając w ten sposób możliwość wyprodukowania danego modelu.

  • Kod designu

    Definicja zmysłowej wyrazistości. 

    Kod designu Mercedes-Benz zapewnia każdemu modelowi własną interpretację zmysłowej wyrazistości.

    Definicja zmysłowej wyrazistości. 

    Kod designu Mercedes-Benz.

    Kod designu Mercedes-Benz.

    Dla projektantów w centrum pozostaje przede wszystkim główna marka Mercedes-Benz, w której wizja zmysłowej wyrazistości definiuje nowoczesny luksus. Dzisiaj luksus oznacza ponadczasowość wykraczającą poza obowiązujące mody. A prawdziwy luksus to rzadkość, co sprawia, że jest jeszcze bardziej pożądany. Wizję designu definiuje jego język. Oparty jest on na sześciu wytycznych, które wymagają odpowiedniej interpretacji dla poszczególnych modeli. Dzięki nim każdy produkt marki zyskuje unikalny charakter, a mimo to jest ciągle rozpoznawalny jako Mercedes-Benz.

Studia Advanced Design - lokalizacje


Studia Advanced Design - lokalizacje.

Dialog z przyszłością.

Studia Advanced Design - lokalizacje


Studia Advanced Design - lokalizacje.

Dialog z przyszłością.

Projektanci z Advanced Design Studios projektują przyszłościowe pojazdy osobowe i użytkowe.

Projektanci działu Mercedes-Benz Group AG każdego dnia pracują nad samochodami, które wyjadą na ulice i będą przyciągać spojrzenia dopiero za kilka lat. W podróży do jeszcze odleglejszej przyszłości są ich koledzy pracujący w pięciu centrach projektowych Advanced Design. Swoimi pomysłami często wyprzedzają pozostałych projektantów o całą dekadę albo i więcej. Inspiracje czerpią przy tym nie tylko z własnego rynku, lecz sięgają po nowe trendy z innych kultur i kontynentów.

Gliniane modele sprawią, że wizjonerskie projekty Advanced Design Studio stają się namacalne.

Ich zadanie polega na globalnym postrzeganiu przyszłości, wspieraniu wymiany kulturowej i badaniu pojawiających się trendów. Dlatego też cztery z pięciu centrów projektowych Advanced Design Mercedes-Benz mają siedzibę poza granicami Niemiec. Celem nie jest podążanie za chwilową modą, lecz identyfikowanie długofalowych trendów, które przez dziesiątki lat będą przekładały się na wzrost wartości marki Mercedes-Benz, a także pomysłów, które spełnią najwyższe wymagania w zakresie technologii, mocy, komfortu i bezpieczeństwa. Centra projektowe Advanced Design to przestrzeń do pracy kreatywnej, w której projektanci mogą dać upust swojej wyobraźni, bez konieczności myślenia o produkcji seryjnej.

Studia Advanced Design - lokalizacje


Studia Advanced Design.

Studia Advanced Design - lokalizacje


Studia Advanced Design.

  • Carlsbad

    Carlsbad

    W kalifornijskim Carlsbad powstają nadwozia wizjonerskich samochodów pokazowych, prowadzone są badania nad pojazdami, a także opracowuje się koncepcje mobilności

    Carlsbad

    Centrum Projektowe Advanced Exterior Design Carlsbad.
    Centra projektowe Advanced Design to przestrzeń do pracy kreatywnej, w której projektanci mogą dać upust swojej wyobraźni, bez konieczności myślenia o seryjnej produkcji. W Carlsbad w Kalifornii projektanci nadwozia tworzą samochody pokazowe, pojazdy studyjne i koncepcje motoryzacji bliskiej i odległej przyszłości. Typowo kalifornijski stylu życia i bliskość Hollywood wywierają wpływ na charakter centrum. Ta szczególna forma kreatywności w Carlsbad zostawia ślad we wzornictwie pojazdów seryjnych i otwiera przed projektantami nowe perspektywy.

    Advanced Exterieur Design Studio w Carlsbad czerpie inspiracje z amerykańskiego rynku motoryzacyjnego.

    Innym zadaniem centrum jest identyfikacja trendów i przenoszenie ich z amerykańskiego świata motoryzacji, ponieważ częściowo różnią się one od europejskich. We wszystkich projektach można jednak rozpoznać wyjątkową wizję designu Mercedes-Benz opartą na zmysłowej wyrazistości. Centrum w Carlsbad ściśle współpracuje z innymi centrami projektowymi Advanced Design.

  • Como

    Como

    Advanced Interior Design Studio Como ma siedzibę w stylowej, włoskiej willi.

    Como

    W centrum projektowym w Como projektanci opracowują koncepcje wnętrz samochodów, jakimi będziemy jeździć w przyszłości, przy czym centralną rolę odgrywa tutaj kolor i wykończenie.

    Wybudowana około 1750 roku willa z oryginalnymi freskami na sufitach, długimi korytarzami i różnego rodzaju posadzkami z terakoty i drewna, będąca niezwykłą inspiracją dla projektantów, znajduje się w trójkącie między Como, Mediolanem a Turynem. To ojczyzna przemysłu meblarskiego i świata mody, której ducha projektanci przenoszą do swej codziennej pracy.

    Źródło inspiracji dla projektantów, którzy opracowują w Como niezwykle przyszłościowe wnętrza, stanowi sztuka rzemieślnicza.

    Dużą rolę odgrywa tu rzemiosło, więc miejsce to stanowi idealne środowisko dla centrum projektowego Advanced Interior Design. Twórcze umysły pracujące w Como są bardzo otwarte na wpływy regionu i wprowadzają zainspirowane nim elementy do wnętrz samochodów przyszłości. Nowe zestawienia kolorów i materiałów dostarczają ożywczych bodźców, które w połączeniu z zasadą zmysłowej wyrazistości pozwalają kreować estetykę wnętrza samochodów.

     

  • Pekin

    Pekin

    Advanced Design Studio w Pekinie to azjatyckie okno na świat firmy Mercedes-Benz.
    Advanced Design Studio w Pekinie opracowuje nowe koncepcje w zakresie mobilności.

    Pekin

    Centrum projektowe Advanced Design w Pekinie leży w sercu tamtejszego Ośrodka Badań i Rozwoju oraz nowego centrum designu firmy w Azji. Jego głównym zadaniem jest oferowanie klientom z Chin bliższego poznania marki Mercedes-Benz. Centrum pełni też funkcję swego rodzaju sejsmografu trendów we wzornictwie, kulturze i motoryzacji i stanowi integralną część globalnej sieci designu grupy Mercedes-Benz. Twórcza inspiracja płynąca z Chin wzbogaca pracę grupy projektowej Mercedes-Benz. Jej zadania obejmują opracowywanie samochodów koncepcyjnych Advanced Design, różnego rodzaju współprace, a także konkurowanie z innymi centrami projektowymi i projektowanie samochodów wchodzących do produkcji.

  • Sindelfingen

    Sindelfingen

    To tu powstaje legenda: Advanced Design Studio Sindelfingen.
    Za 20 lub 30 lat w Advanced Design Studio Sindelfingen powstanie język formalny marki Mercedes-Benz.

    Sindelfingen

    Centrum Advanced Design w Sindelfingen jest siłą napędową pomysłów w zakresie designu Mercedes-Benz. Piękno zyskuje głębszego znaczenia, jeśli odsyła do przyszłości. Zainspirowani tą myślą projektanci pracują codziennie nad ofertą motoryzacyjną jutra, twórczo przekształcając osobiste i kulturowe inspiracje i dając upust swojej wyobraźni. To właśnie tutaj powstają samochody pokazowe, prototypy, propozycje produktowe i projektowe. To tutaj podejmowana jest decyzja o tym, jakim językiem form będzie posługiwać się marka za 20 lub 30 lat.

  • Sunnyvale

    Sunnyvale

    Advanced UX Design Studio Sunnyvale jest zlokalizowane w Dolinie Krzemowej, kolebce innowacji, pod kalifornijskim słońcem.

    Sunnyvale

    Centrum Projektowe Mercedes-Benz Advanced Design w Sunnyvale jest częścią przedsiębiorstwa Mercedes-Benz Research & Development North America, Inc. To idealna lokalizacja dla ścisłej współpracy między specjalistami z różnych dziedzin. Projektanci korzystają z sąsiedztwa światowej klasy uniwersytetów, takich jak Stanford i Berkeley. Żywa wymiana pomysłów jest możliwa również dzięki obecności wielu firm zajmujących się nowoczesnymi technologiami. Zespoły czerpią z tych kontaktów wzajemne inspiracje, przyswajają trendy, a wiele z tych idei można odnaleźć dzisiaj w samochodach pokazowych i seryjnych.

    Wymiana z ekspertami różnych branż, którzy pracują w pobliskiej Dolinie Krzemowej, zaowocowała przyszłościowymi koncepcjami obsługowymi.

    Eksperci z centrum Advanced Design w Sunnyvale skupiają się na projektowaniu interfejsów cyfrowych i innych interakcji z użytkownikiem, specjalizując się w rozwiązaniach dotyczących obsługi, które znajdą zastosowanie w przyszłych samochodach Mercedes-Benz, pojazdach koncepcyjnych i prototypach. Współpraca z inżynierami pozwala opracowywać innowacyjne rozwiązania, koncepcje, projekty i prototypy dla samochodów przyszłości. Ponadto pracujące tu zespoły opracowują i wdrażają strategie uwzględniające trendy społeczne, kulturowe i technologiczne.

Mercedes-AMG GT Concept


Doskonały wygląd: stylistyka Mercedes-AMG GT Concept.

Marka samochodów sportowych AMG Future Performance prezentuje samochód hybrydowy.

Mercedes-AMG GT Concept


Doskonały wygląd: stylistyka Mercedes-AMG GT Concept.

Marka samochodów sportowych AMG Future Performance prezentuje samochód hybrydowy.

Czterodrzwiowy samochód sportowy z Affalterbach.

Widok boczny pojazdu Mercedes-AMG GT Concept na czarnym tle

Czterodrzwiowy samochód sportowy z Affalterbach.

Dzięki samochodowi pokazowemu Mercedes AMG GT Concept marka samochodów sportowych i wyczynowych pozwala nam przyjrzeć się projektowanym przez AMG alternatywnym konfiguracjom napędu. Czterodrzwiowy samochód sportowy z Affalterbach płynnie kontynuuje historię sukcesu AMG GT.